لزوم اجرای ۱۰ میلیون هکتار کشاورزی قراردادی برای تامین امنیت غذایی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشور به ۱۰ میلیون هکتار کشاورزی قراردادی نیاز دارد تا بتوانیم حدود ۱۰۰ میلیون تن محصول مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت جهادکشاورزی، «سیدجواد ساداتی نژاد» در جلسه قرارگاه جهاد تبیین که به مناسبت یوم‌الله ۹ دی روز بصیرت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: در وزارت جهاد کشاورزی باید با نگاه و تفکر جهادی حاج قاسم پیش برویم، شهید سلیمانی یک فرد راهبردی با نگاه جهانی است.

وزیر جهادکشاورزی افزود: سردار سلیمانی مسوولیت خود را تا پای جان و شهادت به درستی و با دقت انجام داده است. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «هر فرد، در هر جایگاهی که ایستاده است، مهم‌ترین مسوولیت را بر عهده دارد و باید آن را به درستی به مقصد و مقصود برساند.»

ساداتی نژاد تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی تامین امنیت غذای مردم را برعهده دارد و این مسوولیت، تنگه احد وزارت جهاد کشاورزی است؛ انتظار امام جامعه و تمام مردم این است که تا پای جان از سفره مردم صیانت کنیم.

وی ادامه داد: باید فراوانی در بازار، آرامش بازار و تامین کالاها را به درستی انجام دهیم؛ لذا به استناد مکتب حاج قاسم وظیفه ما این است که با قدرت کار را پیش ببریم.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با کشت قراردادی عنوان کرد: ما به ۱۰ میلیون هکتار کشاورزی قراردادی نیاز داریم تا بتوانیم حدود ۱۰۰ میلیون تن محصول مورد نیاز کشور را تامین کنیم و هم از طریق فرآوری صادرات داشته باشیم که این امر نیازمند ساختار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

کد خبر 59600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =