گازوئیل بی کیفیت برگشت داده شده از افغانستان به ایران، ترانزیت از عراق بوده است

بدنبال انتشار خبری ازسوی برخی منابع افغانستان مبنی بر اینکه ۲۶ دستگاه تانکر حامل گازوئیل به دلیل پایین بودن کیفیت، به ایران بازگردانده شده، دفتر نمایندگی ویژه ریاست جمهوری ایران در امور افغانستان اعلام کرد بار این تانکرها از مبدا عراق بوده که ازطریق خاک ایران به افغانستان ترانزیت شده است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، برخی رسانه های افغانستان روز گذشته خبری به نقل از سازمان استاندارد این کشور بدون اشاره به اینکه مبدا اصلی این محوله گازوئیل کدام کشور بوده، نوشته بودند " ۲۶ تانکر گازوئیل بی‌کیفیت از گمرک ولایت نیمروز به ایران بازگردانده شده است. "

نحوه اطلاع رسانی سازمان استاندارد به گونه ای بوده که گویا این تانکرها حامل گازوئیل تولید شده در ایران بوده اند اما دفتر نمایندگی ویژه ریاست جمهوری ایران در امور افغانستان، ضمن رد این موضوع، اعلام کرد که این گازوئیل بی کیفیت، بار ترانزیتی از مبدأ عراق بوده است.

جوانمرد قصاب، مشاور اقتصادی نماینده ویژه ریاست جمهوری ایران در امور افغانستان به خبرنگار خبرگزاری آوا افغانستان گفت: این ۲۶ تانکر که خبر آن منتشر شده که متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و به علت کیفیت پایین برگشت داده شده، مربوط به بار ترانزیتی از عراق به مقصد افغانستان بوده، که در مرز میلک/ زرنج به علت کیفیت پایین برگشت داده شده است.

وی تأکید کرد: این محصول به هیچ وجه ایرانی نبوده است.

جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر این که یکی از بزرگترین صادرکننده‌های کالا به افغانستان است و هر ساله هزاران تانکر مواد نفتی مختلف از این کشور به افغانستان وارد می‌شود، یک مسیر ترانزیتی مهم نیز از مقصد بسیاری از کشور از جمله عراق به کشور نیز می باشد و بسیاری از تاجران، تلاش می کنند کالاهای بی کیفیت از جمله مواد نفتی و سوختی را به صورت ترانزیت از ایران، وارد افغانستان کنند.

کد خبر 59627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =