نهایی شدن پیش‌نویس لایحه قانون حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی

پیش‌نویس لایحه قانون حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی با برگزاری بیست و ششمین جلسه کمیسیون راهبری کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت بررسی و برای ارائه به کارگروه نهایی شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیست و ششمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال به ریاست عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در محل وزارت ارتباطات برگزار شد.

در این جلسه که برای بررسی بندهای پیش‌نویس لایحه قانون حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی برگزار می‌شد، وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت تصویب این قانون، تاکید کرد: مهم‌ترین ویژگی این قانون برطرف کردن نگرانی مردم از حفظ حریم خصوصی و داده‌های خود در پلتفرم‌های داخلی است که باید نظام‌مند شوند.

وی افزود: براساس این قانون باید حقوق و تکالیف دارندگان داده‌های مردم به صورت کاملاً شفاف و مشخص تدوین شود.

زارع‌پور در این جلسه به عدم ایجاد ساختارها موازی و تنظیم گران متعدد تاکید کرد و از اعضای جلسه خواست در بررسی‌ها و نظرات خود به اهمیت این قانون برای حفظ حریم خصوصی مردم دقت کنند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه رضا باقری اصل جانشین رئیس کمیسیون راهبردی اقتصاد دیجیتال توضیحاتی را درباره بندهای مختلف پیش‌نویس این لایحه ارائه کرد.

در ادامه بقیه اعضای جلسه نیز درباره بندهای مختلف این پیش‌نویس نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

کد خبر 59744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =