صف کامیون‌ها در مرز آستارا ناشی از افزایش تجارت خارجی است

فرماندار آستارا گفت: روزانه حدود ۴۸۰ دستگاه کامیون صادراتی و وارداتی از مرز زمینی این شهرستان تردد می کنند و تداوم ترافیک و صف این خودروها در پایانه بار و گمرک و خیابان های آستارا ناشی از افزایش تقاضا برای صادرات، واردات و ترانزیت کالاها است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، عنایت رضایی پور با اشاره به اینکه روزانه حدود ۴۸۰ دستگاه کامیون صادراتی و وارداتی از مرز زمینی آستارا در شمال غربی استان گیلان به جمهوری اسلامی ایران ورود و خروج می‌کنند، اظهار داشت: هر سه دقیقه یک کامیون در مرز آستارا وارد یا از کشور خارج می شود و تمام تلاش ها بر این است که تردد کامیون های صادراتی و وارداتی در گمرک مرزی آستارا روان تر شود.

وی با بیان اینکه توسط ۲۰۰ تا ۲۴۰ دستگاه کامیون از مرز زمینی آستارا محصولات مختلف از جمله کشاورزی صادر و به همین میزان، کامیون از مرز آستارا به کشور وارد می شود، افزود: صادرات نسبت به ترانزیت در اولویت است.

رضایی پور با اشاره به برگزاری نشست با انجمن کامیون داران آستارا و همچنین انجمن کامیون داران صادراتی و کامیون های دارای محصولات کشاورزی و بحث و بررسی های انجام شده با آنان در خصوص نحوه تردد روان در مرز زمینی و گمرک آستارا، گفت: مصوب شد که به صورت روزانه کامیون های صادراتی آستارا به تعداد ۳۰ دستگاه در روز، کامیون های ترانزیتی به تعداد ۳۰ دستگاه در روز، صادرات غیر بومی به تعداد ۲۰ دستگاه کامیون و همچنین تخلیه و بارگیری نیز به تعداد ۲۰ دستگاه کامیون در روز، براساس ردیف و شماره ترددهای خود را انجام دهند تا بتوانیم صادرات و واردات منظمی را در گمرک مرزی آستارا شاهد باشیم.

فرماندار آستارا ادامه داد: مابقی کامیون های صادراتی که حدود ۸۰ تا ۱۴۰ دستگاه کامیون محصولات کشاورزی هستند را به صورت روزانه عملیات صادرات آنها در مرز آستارا انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های اداره کل گمرک آستارا برای گذر روزانه کامیون صادراتی و ترانزیت کالای بیشتر در حال توسعه بوده و در مجموع باید برای رفع ترافیک خودروهای صادراتی و وارداتی و تسهیل و تسریع در تردد مرزی پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌های لازم انجام شود.

کد خبر 59786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =