حمایت مجلس از ۲ طرح اولویت‌دار دولت در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

عضو کمیسیون ویژه تولید مجلس با اعلام حمایت مجلس از ۲ طرح اولویت‌دار دولت در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفت: مجلس از مشخص شدن اولویت‌های دولت استقبال و حمایت می‌کند و حاضر است به پیشبرد آن کمک کند تا تحول رخ دهد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، رحیم زارع در خصوص ۲ طرح مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: اینکه دولت بالاخره اولویت‌های خود را به صورت رسمی مشخص کرد و بنا دارد بر آن متمرکز شود، اتفاق خیلی خوبی است و باعث می‌شود این طرح‌های راهبردی و مهم، زودتر به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: طرح جهش کریدور ترانزیتی شمال جنوب یکی از این دو طرح است که اجرای آن، یک ظرفیت بزرگ ترانزیتی برای کشور ایجاد می‌کند و هدف‌گذاری ۳۰ میلیون تن در سال برای آن شده است. اولویت‌دار شدن این طرح برای دولت یعنی انتخاب درستی صورت گرفته و کار کارشناسی دقیقی روی طرح انجام شده است. توسعه ترانزیت ریلی به ویژه در محور شمال جنوب، یک گزینه برای ایجاد وابستگی متقابل تجاری با کشورهای منطقه و مقاوم سازی اقتصاد است.

عضو کمیسیون ویژه تولید مجلس گفت: طرح دیگر توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز است که کشور را از دام خام فروشی که بارها مورد تاکید رهبری بوده، نجات می‌دهد. ما در بالادست باید به صورت یکپارچه عمل کنیم و با کیفی سازی تولیدات فعلی، توسعه پتروپالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های پراهمیت که در این طرح منتخب شده، تولید فرآورده که فروش آن تحریم ناپذیر است را در دستور قرار دهیم. این هم یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است.

زارع بیان کرد: استفاده از ظرفیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با دستور رهبر انقلاب جهت پیشبرد طرح‌های اولویت‌دار شکل گرفت، به دولت در پیگیری این طرح‌ها کمک می‌کند و بستر مناسبی است. دیگر طرح‌های اولویت‌دار هم می‌تواند در چنین بستری مصوب شود و هر کس خواست از اولویت‌های دولت مطلع شود، به این ستاد مراجعه کند.

وی در پایان گفت: مجلس از مشخص شدن اولویت‌های دولت استقبال و حمایت می‌کند و حاضر است به پیشبرد آن کمک کند تا تحول رخ دهد و اقدامات راهبردی که به بهبود وضعیت اقتصادی منجر می‌شود، تسریع گردد. طبق دستور رهبری، دولت باید به صورت منظم از پیشرفت این طرح‌ها به مردم گزارش دهد تا امیدآفرینی شود.

کد خبر 59804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =