افزون بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از مرز باشماق مریوان ترانزیت شد

ناظر گمرکات کردستان گفت: افزون بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در ۹ ماهه سال جاری از مرز بین المللی باشماق مریوان ترانزیت شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، خلیل حیدری با اشاره به اینکه باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی کردستان است، اظهار داشت: در مجموع میزان ترانزیت خارجی مبداء، خارجی مقصد و ترانزیت داخلی مبدا از گمرک باشماق از ابتدای سال جاری تا پایان آذر یک میلیون و ۸۳۰ هزار تن بوده است.

وی ارزش این میزان کالای ترانزیت شده را سه میلیارد و ۶۵۲ میلیون و ۴۵۶ هزار دلار اعلام کرد و افزود: میزان کالای ترانزیت شده از مرز باشماق مریوان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هم از لحاظ وزنی و هم ارزشی کاهش داشته است.

میزان ترانزیت کالا در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱

ناظر گمرکات کردستان درباره میزان صادرات و واردات انجام شده در مرزهای استان هم گفت: در ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۶۶۷ تن کالا از از گمرک‌های سنندج، سیرانبند بانه و باشماق مریوان به خارج از کشور صادر شده است.

حیدری ادامه داد: ارزش این میزان کالای صادر شده که عمده آن محصولاتی شامل میوه و تره‌بار، مصالح ساختمانی، سنگ آهن، محصولات لبنی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی بود؛ ۶۱۳ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۲۶۱ دلار است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۲۹ هزار و ۱۹۳ تن کالا به ارزش ۷۱ میلیون و ۵۰۱ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبداء و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می‌شود.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند. گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و در زمینه صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال اند.

کد خبر 59813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =