کاهش ترافیک در مرز آستارا با ثبت عبور ۵۶۰ کامیون در یک روز

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری خبر داد: با اجرای تمهیدات برای رفع مشکلات مرزی و تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز آستارا، روز گذشته عبور ۵۶۰ کامیون از این مرز ثبت شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، جواد هدایتی درباره نتیجه اقدام‌های سازمان راهداری در حل ترافیک عبوری کامیون‌های حامل بار صادراتی در مرز زمینی آستارا، افزود: با توجه به افزایش مبادلات تجاری ایران و این منطقه، پیش‌بینی‌هایی برای تسهیل تردد کامیون‌ها در ماه‌های پیک در نظر داشتیم که با پیگیری انجام شده تردد روز گذشته به بیش از ۵۰۰ کامیون رسید.

به گفته وی، دو ماه قبل از ژانویه اوج تردد بار از پایانه مرزی آستارا شروع و تا پایان اسفندماه افزایش تردد کامیون‌ها در این مسیر موجب افزایش تقاضا می‌شود.

هدایتی خبر داد که در پی این افزایش تقاضا، طی ماه گذشته همه دستگاه‌های مرتبط برای تسریع در انجام تشریفات ورود و خروج پای‌کار آمدند و در نتیجه اقدامات مشترک، تشریفات ورود و خروج تسریع و افزایش ورود کامیون از طرف جمهوری آذربایجان اجرایی شد.

براساس توافق مسئولان دو کشور ایران و آذربایجان، افزایش عبور روزانه ۲۴۰ کامیون به ۴۰۰ دستگاه در دستور کار است که این مهم در سایه اجرای قراردادهای منعقد شده بین دو کشور انجام خواهد شد.

پیش‌تر سازمان راهداری اعلام کرده بود که با شناسایی موانع تسهیل عبور کامیون‌ها گفت‌وگو از مجراهای دیپلماتیک این مشکلات قابل‌حل خواهد بود.

شهرستان آستارا با برخورداری از سه گمرک زمینی، ریلی و دریایی در منتهی‌الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و هم‌جوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 59866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =