لزوم توجه به ۱۰ راهکار رهبری برای تحقق مصونیت اقتصادی

یک کارشناس اقتصادی درباره تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: توجه به ۱۰ راهکار مقام معظم رهبری برای «اقدام و عمل» در «اقتصاد مقاومتی» می‌تواند زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی باشد

حسن حاج علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه2 سال از زمان ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می گذرد گفت:سیاست های اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی نیاز ضروری جامعه است.

 وی ادامه داد:راه برون رفت از مشکلات و تنها راهی که در این مقطع می تواند نظام ما را در مقابل همه توطئه ها مصون کند اقتصاد مقاومتی است. امنیت جامعه و پایداری در عرصه اقتصاد و جلوگیری از راه نفوذ غربی‌ها با تحقق شعار سال امکان پذیر است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تا کنون اقتصاد مقاومتی در حد شعار باقی مانده است افزود: پیاده سازی و اجرایی نمودن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از تأکیدات مقام معظم رهبری است. معنی این شعار این است که اقتصاد مقاومتی در گذشته بارها بیان شده است و همگان بر آن اذعان دارند و اکنون باید در مرحله عملیاتی اجرایی شود.

 حاج علی اکبری با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری گفت: ایشان به 10 راهکار برای «اقدام و عمل» در «اقتصاد مقاومتی» اشاره مستقیم کردند. باید به پیشنهاد‌ها و انتقادات توجه شود تا مسیرعمل کردن مهیا شود.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر زنده‌کردن تولید داخلی است گفت: رهبری بیان کردند امروز آن‌طور که به من گزارش دادند، حدود 60 درصد از امکانات تولید ما معطل و تعطیل است. برخی به کمتر از ظرفیت کار می‌کنند یا برخی کار نمی‌کنند. باید تولید را احیاء و زنده کنیم. راه دارد، این راه را خیلی از اقتصاددانان بلدند و من به مسئولان دولتی مکرراً گفتم که منتقدین را بخواهید و حرفایشان را بشنوید، گاهی پیشنهاد‌ها و حرف‌های خوبی دارند.

کد خبر 5987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =