۶۵۲ میلیون یورو تفاهم‌نامه برای صرفه‌جویی ارزی در صنعت فولاد امضا شد

در جریان چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران ۲۷ تفاهم‌نامه صرفه‌جویی ارزی در صنعت فولاد به ارزش ۶۵۲ میلیون یورو منعقد شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، در جریان این مراسم که رئیس هیات عامل ایمیدرو سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران حضور داشتند ۲۷ تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری به منظور کاهش ارزبری در صنعت فولاد به ارزش ۶۵۲ میلیون یورو منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه پنج جانبه بومی سازی و توسعه ساخت داخل در زنجیره آهن و فولاد بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ایمیدرو و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از جمله مهم‌ترین تفاهم‌نامه‌های امضا شده در این مراسم بود که به معنای حمایت مجموعه‌های حاکمیتی از زنجیره آهن و فولاد است.

همچنین در این مراسم، تفاهم‌نامه تولید سوزن ریل و کسب دانش فنی بین شرکت ذوب آهن اصفهان و یکی از شرکت‌های داخلی به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو منعقد شد که امکان عبور لوکوموتیو از روی خطوط راه آهن تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت را امکان‌پذیر خواهد کرد.

برپایه این گزارش، بومی سازی قطعات کمپرسورهای پیستونی ساخت واحدهای آبگیری باطله، توسعه و تجاری سازی فناوری حذف لجن‌های روغنی به روش بیولوژیکی، ساخت ترانسفورماتورهای کوره قوس الکتریکی و کوره تصفیه مذاب و همکاری برای توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری زنجیره معدن و فولاد کشور، سایر تفاهم‌نامه‌هایی بود که در این مراسم به صورت منتخب امضا شدند.

در جریان سه دوره گذشته برگزاری این جشنواره و نمایشگاه ملی، یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی با بومی‌سازی محقق شده بود.

چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با محوریت بومی‌سازی، حمایت از ساخت داخل و توسعه فناوری در محل هتل المپیک تهران آغاز شد.

این جشنواره با حضور و مشارکت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی در کنار شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان مطرح داخلی، توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و حمایت ایمیدرو از امروز تا ۲۲ دی‌ماه در هتل المپیک برگزار می‌شود.

کد خبر 59870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =