ازسرگیری صادرات کیوی ایران به هند پس از وقفه ۱۴ ماهه

معاون برنامه‌ریزی وزارت جهادکشاورزی گفت: صادرات کیوی به هند که به مدت ۱۴ ماه متوقف شده بود هفته گذشته پذیرش شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، شاهپور علایی مقدم معاون برنامه‌ریزی وزارت جهادکشاورزی در حاشیه نشست تخصصی بررسی عملکرد آفت کش‌ها بر محصولات کشاورزی در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار داشت: در ۱۰ ماه گذشته صادرات هیچ محصول کشاورزی ایرانی متوقف نشده است که خبری خوب برای بخش کشاورزی ایران به حساب می آید.

وی افزود: صادرات کیوی به هند که به مدت ۱۴ ماه متوقف شده بود هفته گذشته پذیرش شد. صادرات فلفل دلمه ایران نیز دیگر بدون مشکل به روسیه و اروسیا صادر می شود.

این مقام مسئول گفت: آفت کش های کم خطر به تدریج در ۵ سال گذشته از ۷۵ درصد به ۹۲ درصد رسیده است.

وی افزود: ما موافق استفاده از آفت کش های پرخطر نیستیم اما برای جلوگیری از برخی عوامل خسارت زا مورد نیاز است؛ آفت کش های مورد نیاز برای مبازره با موش، ملخ و آفت های انباری استفاده از سموم پرخطر ناگزیر است که در کشورهای دیگر نیز استفاده می شود.

معاون برنامه‌ریزی وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: به تازگی حجم کمی کلم ایرانی به اندازه دو کامیون به دلیل اینکه گواهی بهداشتی از کشور عراق نداشته و صادرات به صورت غیر رسمی بوده است برگشت خورده است.

وی گفت: برگشت محصولات کشاورزی در همه کشور ها جزو لاینفک عملیات قرنطینه است به طوری که ایران نیز در برخی اوقات محصولات دیگر کشورها را برگشت می‌دهد.

کد خبر 59917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =