۱۷۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در فارس انجام شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون ۱۷۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان در قالب ۱۱ طرح سرمایه گذاری انجام شده که از این بابت فارس رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، بابک دایی در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: این سرمایه گذاری ها مربوط به کشورهای آلمان، انگلیس، مالزی، امارات و افغانستان و در بخش های انرژی خورشیدی، پزشکی، ساختمانی، دامی، کشاورزی و صنعتی است.
وی ادامه داد: در زمینه سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنعت نیز استان فارس جایگاه نخست را با ۱۲۰ میلیون دلار در بین استان های کشور به خود اختصاص داد.
وی اظهار داشت: امسال نیز سه پروژه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۲۹ میلیون دلار و پیش بینی اشتغال ۳۷۰ نفر در استان خواهیم داشت که این میزان سرمایه گذاری در مقایسه با پارسال که ۴۲ میلیون دلار بوده بیش از ۲ برابر افزایش را نشان می دهد.

معرفی سه هزار و ۷۷۶ طرح سرمایه گذاری به بانک های استان
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس، یکی از سیاست های راهبردی و کلان دولت سیزدهم در جهت ایجاد رونق، اشتغال و کارآفرینی را بحث بند الف تبصره ۱۸ یعنی تسهیلات ترجیحی و یارانه‌ای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال دانست و گفت: در همین راستا تاکنون سه هزار و ۷۷۶ طرح به ارزش بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان به بانکها ابلاغ شده است.
دایی افزود: ارزش این طرح ها سه برابر اعتبارات مصوبی است که به استان داده شده و ظرفیت اشتغال آن نیز ۱۰ هزار نفر است.
وی ادامه داد: استان فارس از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون توانسته است با توجه به ایجاد دبیرخانه در وزارت امور اقتصادی و دارایی، جذب خوبی از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ داشته باشد.
وی گفت: اولویت ها و محورهای تسهیلات پرداختی بند الف تبصره ۱۸، واحدهای تولیدی نیمه تمام، واحدهای صادرات محور و واحدهای پیشران و دانش بنیان ها بود.
دایی افزود: بیشترین میزان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به بخش کشاورزی و صنعت پرداخت شده و براساس آن در بخش کشاورزی به ۲۸۴ طرح ۸۹۷ میلیارد تومان و در بخش صنعت و معدن نیز به ۳۷ طرح ۴۰۵ میلیارد تومان پرداخت شده که این بدان معناست که ۷۳ درصد از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به این دو بخش پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در این راستا ۱۲ بانک عامل نیز فعالیت داشته‌اند که بانک کشاورزی ۷۷۵ میلیارد تومان، بانک مسکن ۲۳۳ میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن ۲۰۲ میلیارد تومان، بانک توسعه تعاون ۲۰۲ میلیارد تومان و صندوق کارآفرینی امید نیز ۱۶۸ میلیارد تومان بشترین پرداخت ها را داشته اند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ میزان تسهیلات پرداختی بند الف تبصره ۱۸ معادل ۲۳۶ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید که رسیدن نرخ بیکاری به عدد ۷.۲ درصد در شهریورماه امسال بیانگر آثار این تسهیلات است.

کد خبر 59919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =