خیز قطر برای تولید ۱۲۶ میلیون تن گاز مایع تا سال ۲۰۲۷

تارنمای فرانسوی «لاس فرانس پرس» اعلام کرد که قطر در تلاش است تا ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع را افزایش دهد تا آن را به ۱۲۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۷ برساند.

به گزارش اگزیم‌نیوز از خلیج آنلاین، تارنمای فرانسوی «لاس فرانس پرس» اعلام کرد که قطر در تلاش است تا ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع را افزایش دهد تا آن را به ۱۲۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۷ برساند.

این گزارش حاکی از آن است که قطر بر افزایش ظرفیت‌های تولید گاز طبیعی مایع که یکی از پاک ترین و سازگارترین منابع انرژی بوده، تمرکز کرده است. براین اساس، انتظار می‌رود دوحه تا سال ۲۰۲۷ سالانه ۱۲۶ میلیون تن گاز مایع تولید کند که معادل دوبرابر شدن تولید است این گزارش م‌ افزاید که قطر در راه ثبت این تحول عظیم در محصولات LNG خود، بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ حدود ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.

قطر برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کند و در عین حال قادر به کنترل انتشار کربن با کاهش یک چهارم آن تا سال ۲۰۳۰ است که موقعیت دوحه را به عنوان یکی از پایتخت‌های موفق جهان از این منظر، تقویت می‌کند.

در این گزارش تاکید شده است که علاقه قطر به انرژی‌های پاک و سبز تنها به پروژه‌های گاز طبیعی مایع محدود نمی‌شود، بلکه سرمایه گذاری‌های دیگر با هدف حمایت از موضع قطر در تضمین ایمنی محیط زیست و بهره برداری از منابع طبیعی گسترش یافته است.

براساس این گزارش، در راس این سرمایه‌گذاری‌ها، ایستگاه خرساء قرار دارد که چندی پیش با مساحتی بیش از ۱۰ کیلومتر مربع به‌طور رسمی افتتاح شد و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار پانل خورشیدی را شامل می‌شود. این ایستگاه معادل ۱۰ درصد انرژی برق کشور را در فصل تابستان و ایام پیک تامین می‌کند.

قطر در تلاش است تا موقعیت خود را به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز طبیعی در جهان تقویت کند و ظرفیت تولید خود را افزایش دهد تا از شکاف عرضه جهانی گاز ناشی از تحریم‌های غرب علیه روسیه استفاده کند. سال گذشته، قطر حدود ۲۵ درصد از پروژه میدان شمالی را به ۵ شرکت بین المللی فروخت.

این پروژه ظرفیت تولید گاز طبیعی قطر را از ۷۷ میلیون تن فعلی به ۱۱۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۵ با سرمایه گذاری حدود ۲۹ میلیارد دلار افزایش می‌دهد..

کد خبر 59959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =