صادرات نخستین محموله یخچالی از کنگان به قطر

مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: با احداث و بهره برداری از دو پست اسکله، برای اولین بار محموله یخچالی از کنگان به قطر صادر شد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، عبدالمحمد نادری (یکشنبه)در نشست بررسی مشکلات تجار و بازرگانان بندر کنگان با حضور محسن سلیمی پور مشاور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و فعالان بخش های مختلف حوزه های بندری و دریایی اظهار داشت: در نشست هم اندیشی برای حل مشکلات تجار و بازرگان مسائل و مشکلات مختلفی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که بدون تردید با رویکرد تسهیل در فعالیت‌های تجار و بازرگان برای رفع موانع گامی اساسی برداشته خواهد شد.

نادری بیان کرد: با توجه به گنجایش و توسعه اسکله کنگان و افزایش حوضچه از ٧ به ٣٧ هکتار، تجار و بازرگانان در خواست بازنگری در قانون ساماندهی لنج ویژه بندر کنگان را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه ایجاد مشوق برای لنجدارانی که بار تجاری دارند از دیگر مطالبات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در حوزه بندر و دریانوردی کنگان است، تصریح کرد: برای سفر ملوانی ملوان بیشتر از ٣ ماه امکان رد کردن بیمه وجود ندارد که ملوانان خواستار بازنگری در این قانون شدند.

به گفته‌ مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان، برای ایجاد رونق و حضور سرمایه گذاران پیشنهاداتی از قبیل کاهش حقوق ورودی کالا به بندر کنگان ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

نادری با بیان اینکه با احداث و بهره برداری از دو پست اسکله رمپ اولین محموله صادرات یخچالی از طریق لندینگ کرافت از کنگان به قطر انجام شد، افزود: بندر کنگان با آغاز مبادلات تجاری شاهد تحولاتی چشمگیر در عرصه تجارت برون مرزی است که این مهم نویدبخش رونق بندر کنگان و افزایش فرصت‌های شغلی است.

وی گفت: با اقدامات و تمهیدات پیش شده برای تسهیل در حوزه‌های صادرات و واردات این رویه منجر به رضایتمندی بیشتر ساحل نشینان کنگان خواهد شد.

کد خبر 59992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =