تفاهمنامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شد

بمنظور افزایش دانش فنی و توسعه منابع انسانی متخصص و ماهر در بنگاه‌ های اقتصادی تولیدی و خدماتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و برای بهره‌ برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود، تفاهمنامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، این تفاهمنامه با هدف اجرای برنامه چشم انداز توسعه جمهوری اسلامی ایران از طریق اتکاء بر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی و اشتغال در نشست مشترکی به امضای «علی رسولیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و «غلامحسین حسینی‌نیا» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور رسید.

از مهمترین اهداف تفاهمنامه می‌توان به همکاری در زمینه توانمند سازی نیروی انسانی شاغل در واحدهای صنعتی و فعال سازی زیرساخت‌های آموزشی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صنایع کوچک و متوسط اشاره کرد.

افزایش سطح دانش مدیریتی و مهارتی مدیران و صاحبان صنایع و همکاری در طرح کاربینی مربیان بخش دولتی و خصوصی از دیگر اهداف تفاهم نامه منعقد شده است.

در راستای این تفاهمنامه، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران متعهد شده که تشکیل جلسات تخصصی استانی به منظور تعیین تکلیف مراکز ارتقاء مهارت فنی و حرفه‌ای در دست ساخت و به بهره برداری رسیده فعال و غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین مطالعات نیازسنجی آموزشی شاغلین واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در دستور کار خود قرار دهد.

الزام واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ایجاد و راه اندازی مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی، برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز شاغلین واحدهای صنعتی، توسعه آموزش در محیط کار واقعی مورد نیاز واحدها و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی از مهارت آموختگان سازمان نیز از دیگر تعهدات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

همچنین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این تفاهمنامه متعهد شده که تعیین تکلیف مراکز ارتقاء مهارت فنی و حرفه‌ای در دست ساخت و به بهره برداری رسیده فعال و غیرفعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و برنامه ریزی به منظور همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی شاغلین واحدهای صنعتی بر اساس نیازسنجی آموزشی انجام شده توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از طریق طی نمودن فرآیندهای قانونی انتخاب مجری را در دستور کار خود قرار دهد.

اعطای مجوز مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی به واحدهای صنعتی و تولیدی و خدماتی شهرک‌های صنعتی برای آموزش به شاغلین شرکت‌های پیمانکاری مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همکاری در زمینه استفاده از امکانات و تجهیزات مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جهت توانمند سازی شاغلین واحدهای صنعتی، از دیگر تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

این سازمان همچنین اعطای مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد نوع (الف) به برندهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، اعطای مجوز واحد پذیرنده محیط کار واقعی به واحدهای صنعتی به سبب بهره مندی از ظرفیت و مشوق‌های پیش بینی شده و تأمین مربی مورد نیاز دوره‌های مورد تقاضای تفاهمنامه را متعهد شده است.

همچنین به منظور پیشبرد و هدایت تعهدات طرفین، پس از امضای این تفاهمنامه، کارگروه سیاستگذاری ملی با عضویت نمایندگان طرفین و به ریاست مدیرکل دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دبیر معرفی شده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تشکیل خواهد شد که محل استقرار دبیرخانه، دفتر آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خواهد بود.

این تفاهمنامه از تاریخ امضاء در صورت مطلوبیت عملکرد و تعاملات طرفین به مدت سه سال شمسی معتبر است و استمرار همکاری و ادامه فعالیت، بازنگری، تصحیح و یا اعمال تغییرات در مفاد آن، منوط به موافقت طرفین خواهد بود.

کد خبر 60091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =