سازمان صنایع کوچک از ایجاد شهرکهای صنعتی خصوصی استقبال می کند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: رویکرد این سازمان خصوصی شدن شهرکهای صنعتی در کشور است و از فعالان اقتصادی برای ایجاد شهرکهای صنعتی غیردولتی حمایت می کند.

به گزارش اگزیم نیوز، علی رسولیان روز جمعه در جمع فعالان صنعت پوشاک مشهد در محل انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی افزود: سازمان صنایع کوچک از واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی سودی عایدش نمی شود و کل اعتبارات این سازمان صرف توسعه زیرساختهای شهرکهای صنعتی شده و کمتر از ۱۵ درصد صرف هزینه های جاری آن می شود لذا به طور قطع توسعه شهرکهای غیردولتی یا خصوصی را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: آماده سازی هر متر مربع زمین صنعتی به طور متوسط ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارد از این رو در مجموع ایجاد شهرکهای صنعتی دولتی هزینه های بالایی دربرداشته و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از خصوصی کردن شهرکهای صنعتی تخصصی استقبال می کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع و صنوف تولیدی حوزه پوشاک مشهد می توانند در قالب یک زنجیره تولید در زمینی در نزدیکی این شهر یک شهرک صنعتی خصوصی ایجاد کرده و برای تولید و فروش محصولات خود اقدام کنند، تقویت بخش فروش پوشاک در این شهرک مزیت گردشگری نیز خواهد داشت و در آینده به بازار بزرگ پوشاک تبدیل خواهد شد.

رسولیان افزود: این سازمان در چارچوب وظایف و اختیارات خود می تواند زیرساختهای لازم را برای شهرک صنعتی پوشاک مشهد ایجاد و بستر لازم را برای ایجاد مراکز تحقیق و توسعه فراهم کند و استادانی را در حوزه صنعت پوشاک برای ارایه آموزشهای لازم به منظور ارتقای کیفیت تولید به صنعتگران این بخش اختصاص دهد.

وی برای تسریع در صدور مجوز ایجاد شهرک صنعتی خصوصی در بخش پوشاک مشهد و رفع موانع در این مسیر و در نظر گرفتن منافع فعالان بخش خصوصی در این حوزه قول پیگیری داد.

تاکنون بیش از ۹۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور به بهره‌برداری رسیده و نزدیک به یک میلیون نفر در بیش از ۴۹ هزار واحد صنعتی مستقر در آنها مشغول به کار هستند که این رقم ۴۸ درصد کل صنایع ایران را شامل می‌شود و بیش از ۱۰ درصد این واحدها نیز صنایع با فناوری پیشرفته (Hi-Tech) هستند.

کد خبر 60119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =