گروه هفت در سقف قیمت خرید نفت از روسیه بازنگری می‌کند

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که مقام‌های کشورهای صنعتی موسوم به گروه هفت G۷ با بازنگری در سقف قیمت خرید نفت از روسیه موافقت کردند.

به گزارش اگزیم‌نیوز از رویترز، گروه هفت قصد دارد پنجم فوریه (۱۶ بهمن) دو سقف قیمتی برای محصولات نفتی روسیه تعیین کند؛ یک سقف قیمتی برای محصولاتی مانند گازوئیل و یک سقف قیمتی دیگر برای محصولات دیگری همچون نفت کوره.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد شنبه پس از جلسه مجازی «والی آدیمو» معاون این وزارتخانه با مقام‌های گروه هفت اعلام کرد: نمایندگان گروه هفت به این نتیجه رسیدند که با توجه به قیمت‌های متفاوتی که در بازار برای این محصولات تعیین شده است، این سیاست تناسب بهتری برای خرید محصولات پالایشی دارد.

کشورهای گروه هفت، اتحادیه اروپا و استرالیا در اوایل ماه دسامبر استفاده از بیمه شرکت‌های غربی برای انتقال دریایی نفت روسیه را ممنوع کرده و سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت روسیه تعیین کردند.

این اقدام در واکنش به تهاجم روسیه به اوکراین اتخاذ شد.

مقام‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا گفتند که سقف قیمتی برای خرید نفت از روسیه دو هدف کاهش درآمدهای نفتی و تضمین عرضه نفت به بازارهای جهانی دارد.

در همین حال، جانت یلن وزیرخزانه‌داری آمریکا جمعه ادعا کرد تعیین سقف قیمت نفت روسیه برای کشورهای آفریقایی سالانه ۶ میلیارد دلار سود دارد.

وی افزود: پایان دادن به جنگ بهترین کار برای کمک به اقتصاد جهانی خواهد بود و تعیین سقف قیمت نفت خام و محصولات پالایش شده روسیه از سوی گروه هفت می‌تواند در هزینه‌های ۱۷ کشور آفریقایی واردکننده نفت صرفه‌جویی ایجاد کند.

کد خبر 60130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =