بازار سرمایه را باید تقویت کنیم/ قرعه‌کشی خودرو در کشور یک فاجعه بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بازار سرمایه را باید مورد تقویت قرار دهیم، گفت: قرعه‌کشی خودرو در کشور یک فاجعه بود، بنده قرعه‌کشی خودرو را تحت هیچ شرایطی تایید نمی‌کنم و از هر راهکاری که با شفافیت و دقت قیمت‌های منطقی را برای کالاها تخصیص دهد، استقبال می‌کنیم.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از سازمان بورس، «غلامرضا مرحبا» درباره عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: عرضه خودرو در بورس کالا موافقان و مخالفانی دارد. موافقان معتقدند که این عرضه دست دلال‌ها و واسطه‌ها را کوتاه و بازار را بیش از پیش شفاف کرده است.

وی افزود: مخالفان هم به موضوع تشدید روند صعودی قیمت‌ها اشاره می‌کنند. بنده هم معتقدم که تولیدکننده باید در فرآیندی شفاف خودرو را به دست مصرف‌کننده برساند و واسطه‌ها حذف شوند؛ اما شهروند ایرانی از منظر اقتصادی تحت فشار است و از آنجا که خودروهای ایرانی باکیفیت در کشور تولید نمی‌شوند، تناسب بین قیمت و واقعیت خودرو باید برقرار شود.

مرحبا ضمن اعلام مخالفتش با قرعه‌کشی خودرو گفت: قرعه‌کشی خودرو در کشور یک فاجعه بود و بنده قرعه‌کشی را تحت هیچ شرایطی تایید نمی‌کنم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: به نظر بنده عرضه خودرو در بورس کالا هم نیازمند دقت بیشتری است، بورس کالا می‌تواند سازوکار بسیار خوبی برای عرضه خودرو باشد و این یک واقعیت است.

وی گفت: در این سازوکار نحوه مدیریت تقاضا و عرضه مهم است تا از تشدید قیمت‌ها ممانعت کند، بورس کالا روش ناصحیح قرعه‌کشی را حذف کرد و روشی شفاف و بدون واسطه را روی کار آورد، اما عدم تعادل بین تقاضا و عرضه باعث تشدید قیمت‌ها می‌شود.

مرحبا افزود: از هر راهکاری که با شفافیت و دقت قیمت‌های منطقی را برای کالاها تخصیص دهد، استقبال می‌کنیم. بنده یکی از طرفداران بازار سرمایه و بورس کالا هستم و همیشه هم معتقد بودم که باید بازار سرمایه را تقویت کنیم.

کد خبر 60155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =