افزایش میزان سیر بار ترانزیتی در ۷ ماه نخست سال

گزارش شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت ترانزیت ریلی حاکی از آن است که متوسط سیر بار ترانزیت شده در هفت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۱۰۲ کیلومتر رسیده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت راه و شهرسازی، آمارهای گردآوری شده توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره فعالیت ترانزیت ریلی حاکی از آن است که متوسط سیر بار ترانزیت شده در هفت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۱۰۲ کیلومتر رسیده است. این آمار در سال ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون و ۹۱۳ هزار تن ثبت شده بود.

براساس این خبر، بیشترین سیر بار ترانزیت طی سال جاری در فروردین ماه به میزان یک هزار و ۳۹۳ کیلومتر انجام شده است.

مجموع کل تعداد واگن نفتی و غیرنفتی ترانزیت شده در این مدت ۱۷ هزار و ۳۹ دستگاه بوده است؛ مجموع تناژ بار نفتی و غیرنفتی ترانزیت شده نیز معادل ۸۴۱ هزار و ۶۵۴ تن شده است.

براساس این آمار مجموع کل بار نفتی و غیرنفتی ترانزیت شده نیز ۹۲۷ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۷۳۸ تن- کیلومتر به ثبت رسیده است.

میزان ترانزیت ریلی انجام شده در نواحی مرزهای ۴ گانه کشور و بررسی سهم هریک از این مرزها در منابع درآمدی نشان می‌دهد که در مقوله ترانزیت ریلی مرز سرخس نقش قابل توجه در منابع درآمدی دارد و نسبت به سایر مرزها پیشتاز است. همچنین کریدور اول کشور از حیث قابلیت حمل بار و درآمدزایی کریدور سرخس - بندرعباس بوده و رتبه دوم را کریدور رازی - سرخس به خود اختصاص می‌دهد.

کد خبر 60186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =