ظرفیت بازچرخانی پساب تصفیه‌خانه‌های شهرک‌های صنعتی به ۵۹ هزار مترمکعب افزایش یافت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اضافه شدن ۷۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت پساب شهری تخصیص یافته به منظور تأمین بخشی از کسری آب مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد و گفت: ظرفیت بازچرخانی پساب تصفیه خانه‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی به ۵۹ هزار مترمکعب افزایش یافت.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علی رسولیان» در نشست بررسی آخرین وضعیت برنامه‌های تأمین آب پایدار برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی که با حضور مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها به‌صورت ارتباط تصویری برخط برگزار شد، افزود:‌ پساب شهری پایدارترین منبع برای تأمین آب بخش صنعت و معدن و شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که مسائل اجتماعی کمتری را نیز به دنبال دارد و باید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داده شود.

وی اضافه‌کرد: امسال با همکاری وزارت نیرو برای افزایش تخصیص پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب شهری به میزان یک‌هزار لیتر بر ثانیه برنامه ریزی شده است که در جهت کمک به حل بخشی از کسری آب مورد نیاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، باید در انجام فعالیت‌های لازم برای تصفیه تکمیلی و انتقال آن‌ها به مناطق هدف، تسریع شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه‌داد: با تحقق شاخص‌های مصوب ابلاغی و پیگیری‌های به عمل آمده، در ۱۰ ماهه امسال در مجموع ۷۰۰ لیتر بر ثانیه (معادل ۷۰ درصد شاخص مصوب) به ظرفیت پساب شهری تخصیص یافته به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها اضافه شد.

رسولیان خاطرنشان‌کرد: بر این مبنا با توجه به تخصیص‌های اخذ شده در سال قبل، مجموع ظرفیت پساب شهری اختصاص یافته به منظور تأمین بخشی از کسری آب مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی به یک‌هزار و ۹۰۰ لیتر بر ثانیه رسید.

وی یادآور شد: در ۱۰ ماهه سال جاری به منظور تحقق شاخص‌های مصوب مربوطه، عملیات اجرایی انتقال ۴۰۰ لیتر بر ثانیه پساب شهری از تخصیص‌های اخذ شده در این زمینه به شهرک‌ها و نواحی صنعتی مربوطه پیگیری شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: همچنین با مجموع فعالیت‌های انجام شده در زمینه اجرای پروژه‌های بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب خروجی تصفیه شده تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک‌ها و نواحی صنعتی و اجرای ۷۶ سامانه استفاده مجدد از پساب، ظرفیت بازچرخانی پساب از ۳۵ هزار مترمکعب در روز در پایان سال ۱۴۰۰ به روزانه ۵۹ هزار مترمکعب افزایش پیدا کرده است.

در این نشست، «فتحعلی محمدزاده» معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، آخرین وضعیت برنامه‌های تأمین آب پایدار از پساب برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و میزان تحقق این برنامه در سال جاری را تشریح کرد و در ادامه، مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها عملکرد خود در ۱۰ ماهه سال جاری در این زمینه را ارائه کردند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰‌هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

کد خبر 60202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =