مالیات راهی برای تامین مالی پایدار دولت/ تولید اظهارنامه برآوردی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: دولت برای اینکه بتواند خدمات شایسته ای ارائه کند، نیازمند تأمین مالی پایدار است و مالیات این نقش را به خوبی ایفا می‌کند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، داوود منظور امروز در آئین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران اظهار داشت: دولت برای اینکه بتواند خدمات شایسته ای ارائه کند، نیازمند تأمین مالی پایدار است و مالیات این نقش را به خوبی ایفا می‌کند. در این راستا سال گذشته و سال جاری گام‌های مهمی برداشته شد. رویکرد ما در دوره تحول مالیاتی تعامل حداکثری با جامعه مؤدیان است، زیرا معتقدیم نظام مالیاتی شریک فعالیت اقتصادی همه فعالان اقتصادی است که به یمن تلاش آنها چرخ‌های اقتصاد می‌چرخد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: با توجه به اینکه این سازمان به مؤدی محوری معتقد است، تلاش می‌کنیم که خدمات الکترونیکی شود. در هفته قبل نیز سکوی نرم افزاری «مالیات من» برای تلفن همراه رونمایی شد که هرکس از طریق تلفن همراه از سوابق مالیاتی خود مطلع شود.

منظور با بیان اینکه رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور بر اعتماد به خوداظهاری مؤدیان تاکید دارند، گفت: در سال جاری ۷۷ درصد از اظهارنامه عملکرد ۱۴۰۰ را بدون رسیدگی پذیرفتیم. اوراق قطعی برای یک میلیون و ۸۰۰ مؤدی آماده و به کارپوشه آن‌ها ارسال شده و قرار است پنج تا ۱۰ درصد مؤدیان به صورت تصادفی بررسی شوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: طی سال جاری تلاش شد اظهارنامه‌های برآوردی برای فاقدین اظهارنامه تولید کنیم. در واقع برای افرادی که اظهارنامه تسلیم نکنند، اظهارنامه برآوردی تولید می‌شود که در این راستا برای ۳۵۰ شخص حقوقی و سه میلیون شخص حقیقی که برای ۱۴۰۰ اظهارنامه ارائه نکرده بودند، بر اساس اطلاعات موجود در سامانه‌ها اظهارنامه برآوردی تولید شد.

کد خبر 60225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =