بهبود روند بهره‌وری در کشور طی دو سال گذشته/ لزوم ارتقای بهره‌وری نیروی کار در کشور

معاون ساماندهی شبکه ملی سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: در ۴۰ سال گذشته رشد بهره‌وری در کشور صفر و حتی پایین‌تر بوده است، اما در دو سال گذشته شاهد بهبود وضعیت بهره‌وری در کشور بودیم.

به گزارش اگزیم‌نیوز، محمدرضا حصاری امروز دوشنبه در نهمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران در محل کتابخانه ملی، افزود: بهره‌وری موتور محرک پیشرفت کشور است.

وی گفت: برای ارتقا و رشد اقتصادی یا باید بعد کمی و تولیدات افزایش یابد، یا باید در بعد کیفی کار کنیم که به معنای ارتقای بهره‌وری و حسن استفاده از منابع است.

این مقام مسوول با بیان اینکه ایران از سال ۱۹۶۰ عضو کشورهای آسیایی در حوزه بهره‌وری است، اظهار داشت: در حالی که بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا در ۶۰ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد اقتصادی شان را مرهون ارتقای بهره‌وری هستند، اما در ۴۰ سال گذشته رشد بهره‌وری در کشور صفر و حتی پایین‌تر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته شاهد بهبود وضعیت بهره‌وری در کشور بودیم و اگر این روند تا چند سال آینده ادامه یابد، تازه به شرایط سال پایه ۹۵ برخواهیم گشت.

حصاری، رشد اقتصادی ۶.۱ درصدی در بخش معدن را که نسبت به سایر حوزه‌ها وضعیت بهتری دارد، یادآور شد و گفت: در حوزه نیروی کار بخش معدن و صنایع معدنی با شاخص منفی ۳.۸ درصدی شرایط خیلی خوبی را شاهد نیستیم و نیازمند کسب مهارت‌های بیشتر، دانش بیشتر و انتقال تجربیات هستیم.

وی، سه پیشنهاد برای ارتقای بهره‌وری حوزه معدن و صنایع معدنی مطرح کرد و گفت: ورود حاکمیت برای سرمایه‌گذاری در حوزه بهره‌وری صنایع به‌ویژه ماشین‌آلات ضروری است.

معاون سازمان ملی بهره‌وری ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۳۰درصد ارتقای بهره‌وری از محل آموزش و به اشتراک گذاشتن تجارب حاصل می‌شود، ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی و همچنین جلوگیری از خام‌فروشی و توجه بیشتر به زنجیره ارزش به عنوان پیشنهادات دیگر مطرح می‌شود.

کد خبر 60232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =