نشست رودرروی فعالان اقتصادی عراقی و ایرانی برگزار شد

نشست اعضای هیات تجاری از اقلیم کردستان و نجف با فعالان اقتصادی ایرانی به همت اتاق مشترک ایران و عراق برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از اتاق بازرگانی ایران، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اربیل و نجف به همراه رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق در راس هیاتی از فعالان اقتصادی این کشور با حضور در اتاق ایران با جمعی از فعالان بخش خصوصی ایرانی دیدار کردند.

اعضای این هیات به میزبانی اتاق مشترک ایران و عراق به ایران سفر کرده و تقویت سطح روابط و ایجاد خطوط ارتباطی جدید درحوزه تجارت و سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کنند.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده اعضای این هیات بعد از تهران، عازم خرم‌آباد خواهند شد تا با ظرفیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری این استان نیز آشنا شوند.

تجارت عمومی، گردشگری و هتل‌داری، منسوجات، فولاد، مصنوعات فلزی، آرد و گندم، مواد غذایی مرغ‌داری، صنایع پلاستیکی و آب آشامیدنی زمینه‌های فعالیت اعضای این هیات تجاری از عراق بود.

سطح مناسبات بین ایران و عراق مایه رشک دیگران است

در این نشست یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق نوع روابط جاری بین دو کشور را مایه رشک سایرین توصیف و از آن به عنوان ارتباطی تاریخی، قومی و قطعی یاد کرد.

بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی، عراق دومین شریک تجاری ایران است و ظرفیت لازم برای گسترش سطح تبادلات از آنچه هست، وجود دارد. به باور او فرصت‌ها و امکانات برای تحقق هدف‌گذاری‌های تعریف شده در هر دو کشور را شاهد هستیم.

زمینه‌سازی برای عمق دادن به سطح مناسبات بین فعالان اقتصادی ایران و عراق

حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران نیز در نشست با اعضای هیات تجاری عراقی با بیان اینکه هنوز میزان روابط تجاری بین ایران و عراق از سطح انتظارات فاصله دارد، گفت: کار خوبی در اتاق مشترک ایران و عراق صورت گرفته و آن فراهم کردن زمینه برقراری روابط بین فعالان اقتصادی استان‌های دو کشور با یکدیگر است و این عمق دادن به لایه‌های ارتباطی در کنار تبادل اطلاعات و آشنایی با ظرفیت‌های استانی و منطقه‌ای در گسترش مناسبات اثرگذار خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که این رفت‌وآمدها تداوم داشته باشد.

در بخش پایانی این نشست، فرصتی فراهم شد تا فعالان اقتصادی عراقی با همتایان خود در ایران دیدار رودررو و تبادل اطلاعات داشته باشند.

کد خبر 60248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =