واگذاری دارایی‌های مالی در سال آینده ۶۷ درصد افزایش می یابد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تحقق منابع ناشی از واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: منابع حاصل از این بخش در لایحه بودجه سال آینده نسبت به قانون بودجه امسال ۶۷ درصد افزایش می یابد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، در جلسه علنی روز(سه‌شنبه)مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره‌ها و ردیف‌های مرتبط با واگذاری دارایی‌های مالی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در دستور کار قرار گرفت.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با قرائت گزارش این کمیسیون، اظهار داشت: واگذاری های دارایی های مالی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مشتمل بر سه بخش عمده واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، واگذاری و انتشار انواع اوراق مالی اسلامی و در نهایت منابع حاصل از استفاده از تسهیلات خارجی و دریافت اصل وام‌ها بوده است.

در این گزارش آمده است:

۱ - در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مجموع منابع پیش بینی شده حاصل از واگذاری های دارایی های مالی مبلغ ۱.۷۶۸.۹۰۵ میلیارد ریال است که تا ۲۴ دی ماه سال جاری مبلغ ۱.۵۹۵.۹۸۳ میلیارد ریال آن معادل ۱۱۰ درصد از سهم مصوب ۱۰ ماهه تحقق یافته و به خزانه داری کل کشور واریز شده است. در لایحه بودجه ۱۴۰۲ منابع پیش بینی شده از محل واگذاری‌های دارایی های مالی ۲.۹۴۰.۰۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که با رشد تقریبی ۶۷ درصدی نسبت به سال جاری مواجه است.

۲ -در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، از کل منابع پیش بینی شده حاصل از واگذاری‌های دارایی های مالی ۱.۰۳۰.۰۰۰ میلیارد ریال آن معادل ۵۸ درصدسهم منابع پیش بینی شده از محل فروش و انتشار انواع اوراق مالی اسلامی تعیین شده است و تا ۲۴ دی ماه سال جاری معادل ۱۰۲ درصد آن نسبت به سهم مقرر ۱۰ ماهه محقق شده است. در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از کل منابع پیش بینی شده حاصل از واگذاری های دارایی های مالی، سهم منابع حاصل از محل فروش و واگذاری انواع اوراق مالی و اسلامی ۱.۸۵۰.۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که معادل تقریبی ۶۳ درصد از منابع پیش بینی شده حاصل از واگذاری های دارایی های مالی می باشد و مبلغ منابع برآورد شده از این محل نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، ۸۰درصد رشد داشته است.

متن کامل گزارش را اینجا ببینید.

کد خبر 60251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =