صادرات دام زنده از خوزستان ممنوع شد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از ممنوعیت صادرات دام زنده از بنادر و بازارچه‌های مرزی خوزستان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، محمد نژادزاده در خصوص صادرات دام زنده اظهار داشت: براساس بخشنامه وزارت جهادکشاورزی صادرات دام زنده (سبک و سنگین) از بنادر و بازارچه‌های مرزی خوزستان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی افزود: براساس این بخشنامه، صدور مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای برای صادرات دام زنده از سوی دامپزشکی و قرنطینه ممنوع شده است و از این رو امکان صادرات دام زنده وجود ندارد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: هدف از ممنوعیت صادرات دام زنده از خوزستان جلوگیری از افزایش بهای گوشت قرمز و تنظیم بازار است زیرا در هفته‌های اخیر شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار هستیم.

نژادزاده عنوان کرد: سهمیه صادرات دام زنده از گمرکات و بنادر خوزستان تکمیل شده و انتظار نمی‌رود تا پایان امسال مجوز جدیدی برای صادرات دام زنده از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: از تجار و بازرگانان محلی درخواست داریم محموله‌های دام زنده را برای صادرات به مبادی خروجی استان ارسال نکنند زیرا به هیچ وجه امکان صادرات آن وجود ندارد و از این رو با مشکل مواجه خواهند شد.

کد خبر 60289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =