سند جامع صنعت لوازم‌خانگی کشور رونمایی شد

سند جامع صنعت لوازم‌خانگی کشور شب ‌گذشته و در جریان مراسم تجلیل از چهره های ماندگار و پیشکسوتان صنایع لوازم خانگی ایران، با حضور «سید مهدی نیازی» قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، رونمایی شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، این سند که حاصل بیش از ۲۲ ماه کار کارشناسی دولت، بخش خصوصی و کارشناسان است، با همکاری موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت، انجمن صنایع لوازم‌خانگی ایران و «محسن خلیلی عراقی» از صنعتگران و چهره‌های نام آشنای این صنعت تهیه و در قالب یک مجلد علمی- کاربردی- تحقیقاتی با عنوان «بازآفرینی یک صنعت، هفت دهه تحولات لوازم‌خانگی ایران» ارائه شد.

این مجلد در ۱۰ فصل و ۴۶۰ صفحه با توجه به رویکردهای دولت و نگاه بخش خصوصی با تکیه بر اجزا و قطعات، صنایع انرژی‌بر و صنایع غیرانرژی بر تهیه شده است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در این زمینه گفت: در این سند جامع، ضمن بررسی وضعیت اقتصادی کشور و جهان، مسائلی همچون صنعت لوازم‌خانگی کشورمان، فناوری‌های روز، مشکلات و معضلات موجود، راهکارها، حجم بازار و غیره مورد بررسی و تدقیق قرار گرفته است.

«عباس هاشمی» افزود: این کتاب به‌عنوان مجموعه‌ای شامل تجربیات بزرگ صنعت لوازم‌خانگی کشور به صورت علمی و تخصصی تهیه شده و حتی شخص «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت آن را کتاب جامعی ارزیابی کرده و خواستار پروژه‌محور شدن آن شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: به همین دلیل، این سند جامع در ۱۰ فصل و پروژه تعریف شده که دولت و شرکت‌ها می‌توانند با ارائه جداول زمان‌بندی آنها را اجرایی کنند.

در این مراسم از ۱۴ نفر از چهره های ماندگار و پیشکسوتان صنایع لوازم خانگی ایران با اهدای لوح یادبود، تجلیل شد.

همچنین تبیین دستاوردهای بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۱) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

محصولات لوازم‌خانگی هشت درصد سهم ارزشی صادرات صنعتی کشور را تشکیل می‌دهد. گردش مالی سالیانه صنعت لوازم خانگی حدود ۶ میلیارد دلار است و جایگاه دوم صنعت کشور را پس از خودروسازی داراست.

این صنعت برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و برای افزون بر یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است. سهم صنعت لوازم‌خانگی از ایجاد ارزش افزوده ۱۵ درصد است و نیاز ارزی سالیانه آن ۱.۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

کد خبر 60293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =