هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان برگزار می‌شود

هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در روزهای ۵ و ۶ بهمن در شهر آستانه قزاقستان برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت جهاد کشاورزی، این اجلاس بر اساس رایزنی‌های صورت‌ گرفته با مقامات قزاقستانی و در راستای اهتمام دولت سیزدهم به منظور برگزاری موثر کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورهای هدف به خصوص کشورهای همسایه در شهر آستانه قزاقستان برگزار می‌شود.

هیات ایرانی متشکل از نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی به‌ ویژه جمعی از تجار و فعالان اقتصادی کشورمان به ریاست «سیدجواد ساداتی‌نژاد» وزیر جهاد کشاورزی در این اجلاس حضور می‌یابند تا موضوعات مهم همکاری در زمینه‌های مختلف کشاورزی، کشت فراسرزمینی، همکاری‌های بندری، بانکی، حمل ‌و نقل و ترانزیت، افزایش حجم تجارت، انرژی و ... را مورد بررسی قرار داده و چند سند همکاری دوجانبه را امضا کنند.

بنا به این گزارش، حجم تجارت دو کشور در ۱۰ ماه ابتدای سال ۲۰۲۲ معادل ۴۵۰ میلیون دلار بود و در این مدت صادرات کشورمان با ۲۶.۵ درصد رشد به ۱۶۷ میلیون دلار و واردات از قزاقستان با ۱۵ درصد رشد به ۲۸۳ میلیون دلار رسیده است. همچنین با احتساب صادرات خدمات فنی و مهندسی، آمار مبادلات دو کشور تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

کد خبر 60294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =