افزایش ۱۶ میلیون مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه عظیم گازی برای گرمابخشی به خانه‌های مردم و ارزآوری برای کشور روزانه ۱۶میلیون مترمکعب گاز بیش از تعهد این مجتمع در پالایشگاه‌های ۱۳ گانه آن تولید می‌شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز، احمد باهوش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجموعه تعهد تولید پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی از ۲۰ فاز عملیاتی حدود ۵۶۰ میلیون مترمکعب در روز است، این درحالی است که در زمان حاضر روزانه ۵۷۶ میلیون مترمکعب گاز شیرین در این مجتمع تولید می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین از محصولات و مشتقات مرتبط از گاز غنی که از اعماق دریا به پالایشگاه‌ها منتقل می‌شود نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها تأمین می‌شود.

باهوش با اشاره به تولید محصولات متنوع جانبی در این مجموعه گفت: در پالایشگاه‌های پارس جنوبی، افزون بر تولید گاز شیرین و انتقال به خطوط سراسری، محصولات دیگری از این فازها و پالایشگاه‌ها به‌دست می‌آید.

وی ادامه داد: محصول گاز مایع (ال‌پی‌جی)، میعانات گازی و خوراک پالایشگاه‌های نفت از جمله ستاره خلیج فارس و صنایع پایین‌دستی منطقه شامل اتان، متان و دیگر محصولات توسط مجتمع پارس جنوبی تأمین می‌شود.

باهوش گفت: سربازان جبهه اقتصادی کشور در ارتش بزرگ مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون با تمام توان و با آماده باش کامل در واحدهای عملیاتی برای آرامش و آسایش هموطنان گام برمی‌دارند.

کد خبر 60295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =