عدم انطباق با استاندارد دلیل ترافیک تانکرهای سوخت در باشماق مریوان

چند روزی است اجازه ترخیص تانکرهای وارداتی سوخت در مرز بین المللی باشماق مریوان به دلیل عدم انطباق با استاندارد صادر نمی شود و همین موضوع باعث ترافیک ماشین های سنگین در مرز شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، مرز بین‌المللی باشماق مریوان در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت و همچنین مسافربری فعال است و در اوایل شیوع کرونا که بیشتر مرزهای ایران تعطیل شد این مرز همچنان فعال بود و آن دوره به دلیل حجم زیاد تردد، صف های طولانی در مرز تشکیل می‌شد.

در روزهای گذشته تصاویر و ویدئوهایی از معطلی و عدم ترخیص تانکرهای سوخت در این مرز منتشر شده است موضوعی که برخی رسانه ها در ابتدا ممانعت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان و گمرکات استان را مانع ورود این تانکرها اعلام کرده بودند اما با پیگیری ها مشخص شد موضوع به این ۲ نهاد ربطی ندارد و اداره کل استاندارد کردستان به دلیل عدم انطباق با استاندارد مانع ورود این تانکرها شده است که برای اطلاع از واقعیت ماجرا با سرپرست اداره کل استاندارد استان تماس گرفتیم.

سرپرست اداره کل استاندارد کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس نتیجه آزمایش های انجام شده توسط استاندارد در مرز باشماق مریوان تعدادی از این تانکرهای سوخت ترخیص و تعدادی هم عودت داده شدند.

فرهاد حیدری با اشاره به اینکه منبع سوخت این تانکرها با هم متفاوت است، افزود: تانکرهای عودت داده شده مرز را ترک نکردند به امید اینکه اجازه ورود به آنها داده شود ولی این مساله با توجه به آزمایش های انجام شده امکانپذیر نیست.

وی یادآور شد: نتایج آزمایش تعدادی از تانکرها هم هنوز اعلام نشده است که به محض اعلام آن، بر این اساس در ارتباط با ترخیص و عودت آنها تصمیم گرفته می شود.

گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبداء و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می‌شود.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند. گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و در زمینه صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال اند.

مریوان در ۹۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

کد خبر 60307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =