اعضای انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق‌های سراسر کشور معرفی شدند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در حکمی چهار نماینده پارلمان بخش خصوصی در انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق‌های سراسر کشور را منصوب کرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از اتاق بازرگانی ایران، «غلامحسین شافعی» در این حکم «حسین میرمحمد صادقی»، «جهانبخش سنجابی شیرازی»، «سید جعفر مرعشی» و «غلامحسین جمیلی» را به عنوان چهار عضو این انجمن معرفی کرد.

همچنین در نخستین جلسه انجمن، میرمحمد صادقی به عنوان رئیس و جهانبخش سنجابی شیرازی به عنوان دبیر انجمن انتخاب شدند.

از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز «محمدجواد حاجی حسینی» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده در این انجمن تعیین شده است.

براساس ماده ۱۵ قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، انتخابات هر یک از اتاق‌ها در یک روز انجام می‌شود و انتخابات سراسر کشور در مدت یک ماه پایان می‌پذیرد.

در تبصره یک این ماده، اتاق ایران مکلف شده است دو ماه قبل از پــایان هر دوره انتخابات هیات نمایندگان دوره بعد را برگزار کند.

براساس تبصره ۲ این ماده برای انجام انتخابات نمایندگان اتاق تهران و شهرستان‌ها، یک انجمن نظارت بر انتخابات مرکب از یک نفر نماینده از وزارت بازرگانی به معرفی وزیر بازرگانی و چهار نفر نمایندگان اتاق ایران به معرفی رئیس اتاق تشکیل می‌شود.

این انجمن برای انجام انتخابات اتاق شهرستان‌ها هیاتی را که کمتر از سه نفر نباشد متشکل از یک نفر نماینده وزارت بازرگانی و بقیه از اعضای خوش‌نام اتاق بازرگانی شهرستان مربوطه انتخاب خواهد کرد و انجمن مذکور به‌وسیله آگهی در یکی از جراید کثیرالانتشار، تاریخ شروع انتخابات و خاتمه آن و شرایط انتخابات را به اطلاع اعضای اتاق‌های مربوط خواهد رسانید.

کد خبر 60314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =