تلاش برای دست یافتن گمرک به جایگاه اصلی در تجارت بین‌الملل

وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: گمرک به عنوان ویترین اقتصادی و دروازه ورود سرمایه‌گذاری خارجی دارای جایگاه ویژه‌ای است و تلاش خواهد شد تا این سازمان به جایگاه اصلی خود در تجارت بین‌المللی دست یابد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی در پیامی به مناسبت روز جهانی گمرک بر جایگاه این سازمان تأکید و از مرزبانان اقتصادی کشور تقدیر کرد.

متن پیام وزیر اقتصاد به شرح زیر است:

روز جهانی گمرک که امسال با شعار " پرورش نسل آینده؛ با ترویج فرهنگ تبادل دانش و احساس افتخار از کار در گمرک" نام‌گذاری گردیده است، فرصت مغتنمی است تا این روز به مرزبانان اقتصادی کشور عزیزمان در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی و خانواده‌های گرامیشان تبریک و تهنیت گفته و از زحمات شبانه‌روزی این عزیزان برای انجام مطلوب وظایف و ماموریت‌های محوله تقدیر و تشکر نمایم.

همچنین این روز را به همه فعالان اقتصادی، تجار، بازرگانان و کارگزاران حوزه تجارت خارجی کشور نیز تبریک می‌گویم. گمرک یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های موثر در رشد و توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

بدون شک تسهیل تجارت خارجی، با بهبود فرآیندهای گمرکی با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متبحر، سبب افزایش مبادلات تجارت خارجی کشور خواهد شد.

همکاران گمرک سالیانه عملیات گمرکی را در اقصی نقاط کشور به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند.

حضور این عزیزان در نقاط محروم با کمترین امکانات می‌طلبد، مسائل معیشتی و تأمین امکانات رفاهی در اولویت برنامه‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و اینجانب نیز تلاش مضاعفی برای حل مشکلات آنها مبذول دارم.

بهبود مستمر فضای کسب و کار و فراهم آوردن محیط امن برای تجارت خارجی، مبارزه با قاچاق کالا، جلوگیری از ورود کالاهای مضر برای سلامت جامعه، حمایت از تولید داخل و ارتقای شاخص‌های تجارت فرامرزی از طریق کاهش زمان انجام تشریفات گمرکی، سیستمی نمودن فرایندهای گمرکی و ارتباط با سایر سازمان‌های همجوار از مهم‌ترین وظایف گمرک بوده و تمشیت این امور باید به عنوان اهم اولویت برنامه‌ای مورد توجه جدی این سازمان مهم اقتصادی قرار گیرد.

استفاده از تکنولوژی جدید در اعمال کنترل‌ها و انجام تشریفات گمرکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت اقتصاد و گمرک جمهوری اسلامی ایران است که با تأمین منابع انشاالله شاهد کاهش هزینه‌های ترخیص کالاهای صادراتی و وارداتی خواهیم بود.

گمرک به عنوان ویترین اقتصادی و دروازه ورود سرمایه‌گذاری خارجی دارای جایگاه ویژه‌ای است و تلاش خواهد شد تا این سازمان به جایگاه اصلی خود در تجارت بین‌المللی دست یابد.

در پایان مجدداً از زحمات همکاران پر تلاش گمرک خصوصاً در مناطق محروم مرزی تقدیر و تشکر نموده و برای همه این تلاشگران آرزوی توفیق روزافزون دارم.

کد خبر 60339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =