تعاونی‌های مسکن‌ با ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم تشکیل می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل تعاونی‌های‌ مسکن جهش با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: اولویت وزارت تعاون، خانه‌دار شدن جامعه کارگری، کارمندی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری مسکن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه با تأکید بر لزوم کاهش هزینه‌های زیرساختی و تولید مسکن اظهار کرد: تحقق شعار ساخت ۴ میلیون مسکن در دولت سیزدهم، نیازمند عزم جهادی است.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم با تمام توان در بخش مسکن ورود کرده است.

تهیه و ابلاغ اساسنامه و دستورالعمل نحوه تشکیل تعاونی مسکن جهش

«مهدی مسکنی» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به قانون جهش تولید مسکن گفت: وزارت تعاون بر اساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی در تولید و تأمین ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مناسب برای خانواده‌های کارگری، کارمندی، بازنشستگان و مستمری‌بگیران در قالب تعاونی‌های مسکن مشارکت دارد.

وی از تهیه و ابلاغ اساسنامه و دستورالعمل نحوه تشکیل تعاونی مسکن جهش به ادارات‌کل سراسر کشور خبر داد و گفت: ۲۷ تعاونی‌ مسکن جهش در استان‌های آذربایجان‌شرقی، ایلام، مرکزی و کرمان با ظرفیت احداث ۷ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی در حال تشکیل است.

معاون امور تعاون افزود: تا پایان سال جاری، حدود هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی مسکن جهش افتتاح می‌شود.

مسکنی از ساخت ۲ هزار واحد مسکونی با همکاری شرکت عمران شهر جدید گلبهار، مشارکت در ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تفاهم‌نامه همکاری اتاق تعاون ایران، مشارکت در تولید ۵ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهرداری تهران، همکاری و مشارکت در احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی دانشگاه آزاد اسلامی را مهم‌ترین اقدامات معاونت امور تعاون در دولت مردمی سیزدهم در حوزه مسکن عنوان کرد.

کد خبر 60348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =