معاون وزیر کشور: دولت سیزدهم رشد منفی اقتصادی را به نزدیک مثبت چهار درصد رساند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: دولت سیزدهم با وجود همه محدودیتها رشد منفی اقتصادی را ابتدا به صفر و سپس به سه درصد و نزدیک چهار درصد تبدیل کرد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، محسن کوشش تبار در پایان نشست هم اندیشی معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداران سراسر کشور در مشهد، افزود: دولت فروش نفت را به روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رساند.

وی گفت: دولت سیزدهم با وجود محدودیتهای بی شمار، کم کار نکرده است و حتی کسانی که در خارج از کشور هستند به این مساله اذعان دارند اما ما خود باور نداریم.

او اضافه کرد: در دولت سیزدهم ترانزیت کالا ۶۰ درصد رشد داشته، صورتهای مالی شرکتها شفاف شده که کار کمی نبوده است، حضور ایران در پیمان شانگهای، ارتباط با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و توافقنامه ای که اخیرا شکل گرفت همه دستاوردهای بزرگ این دولت است.

معاون وزیر کشور گفت: در دولت سیزدهم ۶۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شد، مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافت که راهبردی جدی بوده و صدور مجوزهای کسب و کار تسهیل شده است، همچنین ایران در تولید فولاد در ردیف ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گرفته و رکوردزنی کرده که اینها همه کارهای بزرگ دولت است.

کوشش تبار خطاب به معاونان اقتصادی استانداران حاضر در این نشست گفت: همه اقدامات مثبت دولت باید ابزاری برای امیدآفرینی در جامعه توسط شما قرار گیرد چون آن قدر تیرهای زهرآگین ناامیدی، تند و تیز است که برخی اوقات در ذهن مدیران دولت نیز می نشیند، اما معاونان اقتصادی استانداران باید بلندگوی عملکرد دولت باشند.

وی اظهار داشت: ۲۲ بهمن ماه امسال فرصتی است تا معاونان اقتصادی استانداران، امیدآفرینی را در جامعه ترویج دهند و این یک ماموریت جدی برای همه آنهاست که شبکه اطلاع رسانی امیدآفرینی در جامعه و محیط کسب و کار ایجاد کنند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: معاونان اقتصادی استانداران باید از هم اکنون پیش بینی ها و آینده نگری در رفتارهای بازار را در خصوص عید نوروز پیش رو داشته باشند تا بتوان همه اقلام مورد نیاز مردم را با قیمت مناسب در اختیار آنان قرار داد و شب عید آرامی را برای مردم رقم زد.

کوشش تبار همچنین به اهمیت برگزاری نمایشگاه های هدفمند و با برنامه در داخل و خارج از کشور، ارایه کالاهای مطلوب و فرصتهای مناسب برای جذب سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: شناسایی ایرانیان بومی استانها که مقیم خارج از کشور هستند، ارایه فرصتهای سرمایه گذاری به ایرانیان مقیم خارج از کشور و دعوت از آنان در همایش های اقتصادی و سرمایه گذاری باید سرلوحه کار معاونان اقتصادی استانداران باشد.

نشست هم اندیشی معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداران کشور از دیروز پنجشنبه به میزبانی مشهد و با حضور محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهوری آغاز به کار کرد.

کد خبر 60351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =