روس‌ها؛ بزرگترین سرمایه‌گذار در ایران

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: روس‌ها بزرگترین سرمایه گذار در ایران هستند و از این میزان سرمایه‌ اعلام شده سهم روس‌ها در ایران ٢.٧ میلیارد دلار بوده که این میزان سرمایه‌ را برای دو پروژه نفتی وارد کشور کرده‌اند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علی فکری در نشست خبری امروز(شنبه) با اشاره به عملکرد سازمان سرمایه‌گذاری اقتصادی در طول بیش از یک سال گذشته، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات دولت در این مدت زمان اصلاح نظام آماری بوده‌ است و پس از این تنها آمار سرمایه‌های جذب شده که منجر به اجرای پروژه شده وارد نظام آماری می‌شود و قرار نیست تنها جذب سرمایه بر روی کاغذ را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه از این پس واقعیت جذب سرمایه‌ها می را اعلام می‌کنیم، گفت: آنچه که به عنوان تمایل سرمایه گذاری در ایران و اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری در ایران را دیگر در نظام آماری نمی‌گنجانیم.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری اقتصادی افزود: در اصلاح نظام آماری تنها سرمایه‌گذاری‌های معتبر به این معنا که از اخذ مجوز آن بیش از ۶ ماه نگذشته باشد و بخشی از سرمایه را وارد پروژه کرده‌اند، اعلام خواهد شد و هدف اصلاح نظام آماری این است که سیگنال اشتباه به دولت، مردم و فعالان اقتصادی ندهیم.

وی گفت: میزان سرمایه گذاری مصوب ١٠.٢ میلیارد دلار بوده که از این میزان ۵.٩۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری مصوب بوده و فاصله آن یعنی ۴ میلیارد دلار وارد کشور نشد و آنچه که در نظام آماری درج می‌شود همان ۵.٩۵ میلیارد دلار است.

فکری با بیان اینکه عمده سرمایه‌گذاری در کشور از سوی روس‌ها انجام شده‌است، افزود: روس‌ها بزرگترین سرمایه گذار در ایران هستند و از این میزان سرمایه‌ اعلام شده سهم روس‌ها در ایران ٢.٧ میلیارد دلار بوده که این میزان سرمایه‌ را برای دو پروژه نفتی وارد کشور کرده‌اند.

کد خبر 60367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =