کدام کشورها بزرگ‌ترین صادر کنندگان خودروی جهان هستند

طی سه سال گذشته صادرات خودروی چین سه برابر شده و این کشور حالا پس از ژاپن و آلمان سومین صادر کننده خودرو در جهان به شمار می‌رود.

به گزارش اگزیم‌نیوز از بلومبرگ، آمارهای منتشرشده از سوی انجمن خودروی سواری چین نشان می‌دهد که این کشور در سال ۲۰۲۲، ۲.۵ میلیون دستگاه خودرو صادر کرده است و به سومین صادرکننده خودرو در جهان بدل شده است.

در این بین ژاپن و آلمان در جایگاه‌های اول و دوم بزرگ‌ترین صادرکنندگان خودرو در جهان قرار دارند اما چین توانسته آمریکا و کره جنوبی را در این مسیر پشت سر بگذارد.

گفته می‌شود؛ هم‌اکنون برندهای چینی یکی از پرفروش‌ترین برندهای خودرو در خاورمیانه و آمریکای لاتین هستند. برخی برندهای نوظهور در چین هم توانسته‌اند در بازارهای خارج از این کشور جای پای خود را محکم کنند.

آمارهای انجمن اتومبیل چین هم که به صورت جداگانه منتشر شده نشان می‌دهد که صادرات خودروی چین طی سال ۲۰۲۲، ۵۴.۴ درصد رشد کرده و به ۳.۱ میلیون دستگاه رسیده است. در صورتی که این آمار ملاک قرار بگیرد، چین پس از ژاپن و آلمان سومین صادرکننده خودرو در جهان بوده است.

آمارهای ارائه‌شده از سوی مارک‌لاینز نشان می‌دهد که ژاپن در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲، ۳.۲ میلیون دستگاه صادرات خودرو داشته‌اند. انجمن اتومبیل آلمان هم اعلام کرده این کشور در همین بازه زمانی ۲.۶ میلیون دستگاه صادرات خودرو داشته که نسبت به سال ۲۰۲۱، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 60417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =