سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی مشترک ایرانی چینی در منطقه آزاد ارس

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس از صدور جواز تاسیس واحد تولید انواع سیلیکون جامد گرید متالورژی با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی مشترک ایرانی چینی در این منطقه آزاد خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علی نوید روز دوشنبه پس از نشستی با سرمایه‌گذاران ایرانی و چینی پروژه شرکت ذوب سیلیس راه ابریشم نوین ارس، اعلام کرد: این واحد تولیدی در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این واحد برای ۳۹۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد شد. ، افزود: در ماه‌های اخیر زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه تخصیص یافته و جواز تاسیس آن صادر شده است و در روزهای آتی عملیات اجرایی و احداث آن آغاز می‌شود. ‌

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی از زمان تاسیس این منطقه آزاد تاکنون انجام شده است.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

در مناطق آزاد تجاری تسهیلات ویژه‌ای نسبت به سرزمین اصلی به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شود که به‌ طور معمول شامل تخفیف مالیاتی، در اختیار دادن زمین و غیره می‌شود.

در ۲ زون (بخش) صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس واقع است.

کد خبر 60437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =