افزایش سهم ایران از بازار افغانستان با راه‌اندازی مرکز تجاری در این کشور

سرپرست اداره شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت گفت: ایران به عنوان بزرگترین شریک تجاری افغانستان به ایجاد مرکزی برای توسعه مناسبات دو کشور نیاز داشت که با راه اندازی مرکز تجاری در این کشور، موارد مورد نیاز را فراهم خواهیم کرد و به سهولت در جهت رفع مشکلات گام برمی‌داریم.

به گزارش اگزیم نیوز، «محمدصادق قنادزاده» امروز (سه‌شنبه) در همایش بررسی فرصت ها و ظرفیت های تجاری ایران و افغانستان، اظهار داشت: مراکز تجاری ظرفیت بزرگ و ویژه ای هستند که تاکنون توجه کمتری به آن شده است و باید در راستای توسعه آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان توسعه تجارت افزایش تاسیس مراکز تجاری در کشورهای هدف صادراتی است، تصریح‌کرد: راه‌اندازی مراکز تجاری راهکاری برای توسعه تجارت است، زیرا بازرگانان می‌توانند به عنوان مامن مطمئنی از خدمات آن بهره مند شوند.

قنادزاده با بیان اینکه مرکز تجاری در افغانستان می‌تواند موجب کاهش نگرانی فعالان اقتصادی در این بخش شود،‌ خاطرنشان کرد: بازار این کشور ظرفیت بزرگی است که با توجه به شباهت‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و اقتصادی، می توانیم سهم بیشتری را به خود اختصاص دهیم.

وی افزود: انواع خدمات لجستیکی، عمومی و موارد مهم در فرآیند تجارت فراهم می شود و با وجود مرکز تجاری ایران در افغانستان تجارت با این کشور تسهیل و تسریع خواهد شد.

سرپرست اداره شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه این سازمان از گسترش روابط با افغانستان حمایت می کند، گفت: این کشور برای ایران یک شریک راهبردی محسوب می شود که فارغ از همه مشکلات، باید توسعه زیرساخت ها و توسعه اقتصادی را به اجرا برسانیم.

وی تصریح کرد: مرکز تجاری می تواند بسیاری از مشکلات و موناع تجاری در این مسیر را رفع کند.

کد خبر 60493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =