۵۴ تریلیون ریال سرمایه گذاری بنادر در سال ۹۵

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: انتظار داریم حجم سرمایه گذاری در پروژه های بندری و دریایی در سال جاری دو برابر شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی افزود: بخش خصوصی در سال 1394 به میزان 27 هزار میلیارد ریال در بنادر کشور سرمایه گذاری کرد و پیش بینی می شود این حجم سرمایه گذاری در سال 1395 دو برابر شود.
وی با بیان این که ظرفیت عملیاتی بنادر کشور در افق 1404، 300 میلیون تن در سال برآورد شده است، ابراز امیدواری کرد این ظرفیت در سال جاری به حدود 250 میلیون تن افزایش یابد.
به گفته وی، ظرفیت عملیاتی تخلیه و بارگیری بنادر ایران در حال حاضر بیش از 200 میلیون تن کالا در سال است و با توجه به فرصت به وجود آمده بعد از اجرای برجام می توان از ظرفیت شرکت های بزرگ بین المللی در افزایش سهم ایران از صنعت دریایی منطقه استفاده کرد.
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور یادآور شد: در حوزه کانتینری در حال حاضر سه میلیون TEU(توان عملیاتی کانتینری) ظرفیت عملکرد سالانه داریم و براساس برنامه ریزی ها این رقم تا پایان سال 1396 به شش میلیون TEU برسد.
وی با بیان اینکه سالانه 18 میلیون نفر سفر در 11 مسیر دریایی انجام می شود، گفت: بنادر جنوبی کشور به طور عمده شامل خرمشهر٬ آبادان٬ بندرعباس و چابهار پایانه مسافری دارند و بین بنادر و جزایر ایرانی و کشورهای منطقه و همسایه سفرهای دریایی انجام می شود، البته حجم زیادی از این سفرها بین بندرعباس و جزایر استان هرمزگان صورت می گیرد.
اسلامی درباره برنامه ریزی برای مناطق ویژه اقتصادی در سال 1395 گفت: اکثریت بنادر کشور تابع قانون منطقه ویژه اقتصادی و برخی نیز تابع قانون منطقه آزاد اقتصادی هستند و شرکت ها و موسساتی که در این مناطق کار می کنند می توانند از مزایای قوانین یادشده استفاده کنند.
وی افزود: شرکت هایی که در حمل و نقل کالا و خدمات جانبی٬ خدمات ارزش افزوده٬خدمات لجستیک٬ خدمات پسکرانه مربوط به کالا و کانتینر فعالیت می کنند می توانند از مزیت های این مناطق بهره مند شود و بر همین اساس در بندر شهید رجایی بیش از 2400 هکتار و در بندر امام (ره) 800 هکتار در حال آماده سازی است.

کد خبر 6061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =