ازسرگیری صادرات گاز ایران به عراق طی دو روز آینده

منابع دولتی عراق موعد بازگشت گاز وارداتی از ایران از طریق خط لوله ای که از استان دیالی می‌گذرد را طی ۲ روز گذشته اعلام کرده و افزودند تنها از ۲۳ درصد از حجم کل ظرفیت این خط لوله استفاده خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از «بغداد الیوم»، منابع دولتی عراق اعلام کردند: خط لوله پمپاژ گاز وارداتی از ایران که روزانه بیش از ۷ میلیون متر مکعب را از مرزهای شرق دیالی به سایر نیروگاه های کشور انتقال می داد، در ۲۶ ژانویه به طور کامل متوقف شد.

ظرفیت این خط لوله به بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب می رسد و نیروگاه های بغداد که بارزترین آنها بسمایه است، برای تولید هزاران مگاوات از آن تغذیه می کنند. امید است پمپاژ گاز در این خط لوله از ۶ تا ۷ فوریه از سر گرفته شود، اما تنها با ۷ میلیون مترمکعب که مستقیماً به نیروگاه بسمایه می رود؛ هرچند این نیروگاه روزانه به ۲۱ میلیون متر مکعب نیاز دارد تا به مرحله تولید کلی برسد.

نوسانات پمپاژ گاز ایران به مناطق مرکزی و شرقی عراق متاثر از موج تقاضای بالا در تهران به دلیل دمای پایین بود که موجب شد صادرات را از بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب در روز به تنها ۷ میلیون متر مکعب کاهش دهد، و همین امر چندین نیروگاه از جمله نیروگاه منصوریه که بیش از ۶۰۰ مگاوات برق تولید می کند را تحت تاثیر قرار داد.

این بدان معناست که گاز ایران با نرخ پمپاژ تنها ۲۳ درصد از مقادیر قبلی مورد نیاز عراق به این کشور باز خواهد گشت.

کد خبر 60617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =