جبران خسارت زیان انباشته خودروسازان با عرضه خودرو در بورس

رییس کمیسیون اصل نود مجلس با تاکید بر اینکه موافق عرضه خودرو در بورس هستیم، گفت: با این روش، خودرو با قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده می‌رسد و خودروساز نیز به مرور زیان انباشته خود ناشی از قیمت‌گذاری دستوری در سال‌های قبل را جبران می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، «نصرالله پژمان‌فر» با اشاره به عرضه خودرو در بورس و نیز مزایای آن، اظهار داشت: عرضه خودرو در بورس روشی مطلوب است؛ چرا که این روش برخلاف شیوه‌های گذشته، قیمت‌گذاری این حوزه را به سمت شفافیت می‌برد.

وی گفت: با توجه به وجود شفافیت در روند معاملات بورس، امکان نظارت و اتخاذ تصمیم‌های مناسب جهت سیاست‌گذاری صحیح در بازار میسر می‌شود.

پژمان‌فر افزود: خودروسازان کشور طی سال‌های اخیر دائما اعلام می‌کنند که تحت تاثیر وجود زیان انباشته در مجموعه خودروساز دچار خساراتی می‌شوند و این اتفاق مجالی را برای توسعه آن‌ها باقی نگذاشته است، از این رو دستگاه‌های مربوطه و سیاست‌گذاران باید به این نکات توجه کنند تا موانع از سر راه تولید کشور برداشته شود.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: کشف قیمت واقعی خودرو در بورس کالا باعث می‌شود تا ضمن خرید ارزان خودرو توسط مردم نسبت به بازار، تولیدکننده سود مناسبی را از آن خود کند و از زیان خارج شود.

وی اعلام کرد: در این میان می‌توان مبلغی از سود خودروساز را به ارتقای کیفیت خودروها اختصاص داد تا رشد کمی و کیفی را هم‌زمان در صنعت خودرو نظاره‌گر باشیم.

پژمان‌فر در پایان تاکید کرد: موافق عرضه خودرو در بورس هستیم تا خودرو به دست مصرف‌کننده نهایی یعنی مردم برسد.

روز گذشته شورای رقابت دستورالعمل تنظیم بازار خودرو را در شرایطی منتشر کرد که با انتقاد سنگین کارشناسان اقتصادی و فعالان صنعت خودرو و بازار سرمایه مواجه شد و به نوعی از نگاه شورای رقابت، روش تجربه شده قرعه کشی و توزیع رانت‌های کلان که علاوه بر رسانه‌ها، مسوولان اقتصادی کشور نیز آن را لاتاری می‌نامند، می‌تواند از عرضه خودرو در بورس که همه فرآیندهای آن برای مردم شفاف است، رقابتی‌تر و بهتر عمل کند! البته شورای‌عالی بورس سه‌شنبه این هفته برای بررسی مصوبه جدید شورای رقابت تشکیل جلسه می‌دهد.

کد خبر 60655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =