شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران پیشرو در اعطای اوراق گام به مشتریان

رئیس شعبه اراک بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: این شعبه در ده ماهه اول سال جاری بالغ بر ۶۸ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال اوراق گام با هدف جبران کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی صادرات محور استان مرکزی صادر کرده است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، سعید رضایی ضمن تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت:اوراق گواهی اعتبار مولد که به اختصار «گام» نامیده می‌شوند، سازوکاری را ایجاد خواهند کرد که واحدهای تولیدی به‌جای دریافت تسهیلات از بانک‌ها، به اعتبار و ضمانت بانک تکیه کرده و از این طریق تامین مالی خود را انجام دهند.

وی افزود: این طرح مناسب گروه‌های تولیدی است که در تامین مواد اولیه خود دچار کمبود نقدینگی هستند.

رضایی با اعلام رشد ۷۹ درصدی اعطای تسهیلات در ده ماهه اول سال جاری، اظهار داشت: این شعبه در مدت زمان یاد شده بالغ بر هفت هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان اعطا کرده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۷۹ درصد رشد را نشان می دهد.

وی به رشد ۳۶ درصدی در بخش صدور ضمانت های ریالی و ۳۱ درصدی در میزان کل سپرده ها اشاره کرد و گفت: شعبه اراک طی دو سال اخیر در زمینه دستیابی به اهداف، موفق عمل کرده و در سال ۱۴۰۰ در این زمینه رتبه اول را بین شعب بانک توسعه صادرات کسب کرده است.

رضایی نقطه قوت شعبه اراک را ارائه بسته خدمات بانک به مشتریان، عنوان کرد و گفت: این شعبه تلاش کرده تا بسته متنوعی از خدمات و تسهیلات بانک را به مشتریان ارائه کند و در این راستا با همراهی سازمان ها و نهادهای اقتصادی استان مرکزی، خدمات خود را به فعالان اقتصادی استان، ارائه و معرفی کرده است.

به گفته رئیس شعبه اراک، عمده تسهیلات این شعبه به بخش صنعت تخصیص یافته است؛ استان مرکزی قطب چهارم صنعت کشور است و ظرفیت های فراوانی برای افزایش صادرات در این بخش را دارد.

کد خبر 60686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =