ارزش صادرات صنایع ایران به بیش از ۴۵ میلیارد دلار رسید

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات محصولات کشور در حوزه صنایع در ۱۰ ماه امسال بیش از ۴۵ میلیارد دلار است.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدمهدی برادران روز چهارشنبه در حاشیه آیین افتتاح فاز یک و ۲ و کلنگ‌زنی فازهای سه و چهار کارخانجات اسباب‌بازی سامان میلاد آسیا اردبیل، افزود: این میزان صادارت فقط محصولات تولیدی حوزه صنایع و به غیر از نفت بوده است.

وی اظهار داشت: صادرات محصولات کشور در حوزه صنایع در ۱۰ ماه سال جاری نسبت به ۱۰ ماه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه روند صادرات محصولات کشور رو به رشد بوده است، بیان کرد: تلاش می‌شود صادرات محصولات حوزه صنایع کشور تا پایان امسال به بیش از ۵۵ میلیارد دلار برسد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: رشد صادرات بیانگر رشد، توسعه و رونق اقتصادی کشور، افزایش اشتغال و رفاه و بهره‌مندی خانوارهای ایرانی است.

احیای سه هزار و ۱۹۶ واحد تولیدی راکد و نیمه‌راکد در کشور

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: از سال گذشته تاکنون در مجموع سه هزار و ۱۹۶ واحد تولیدی راکد و نیمه‌راکد در کشور احیا شده و به چرخه تولید برگشتند.

برادران افزود: پارسال ۲ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه‌راکد در کشور به چرخه تولید برگشتند و امسال نیز تاکنون یک هزار و ۱۹۶ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشتند.

وی با بیان اینکه هنور واحدهای تولیدی راکد زیادی در کشور داریم که باید به چرخه تولید برگردند، اظهار کرد: احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد، استفاده از تمامی ظرفیت‌های واحدهای تولیدی و احداث واحدهای تولیدی جدید از اولویت‌های وزارت صمت است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر "افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید" و "ارتقاء بهره‌وری" به عنوان ۲ رکن اساسی رشد اقتصادی" بیان کرد: وزارت صمت برای تحقق امر رهبری از تمامی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی افرایش تولید و بهره وری را تنها راه علاج حل مشکلات کشور در شرایط کنونی برشمرد و اضافه کرد: پیرو فرمایشات هفته گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه و تداوم رشد سریع اقتصادی در کشور، اقدامات خوبی در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است که به صورت مستمر پیگیری می‌شود تا تحقق یابد.

بهره برداری از ۴۴۰ واحد تولیدی در دهه فجر امسال

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت به افتتاح ۴۴۰ واحد تولیدی تا پایان دهه فجر امسال در کشور اشاره کرد و افزود: این واحدها در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت بوده و تعدادی از آنها تاکنون با حضور مسئولان در نقاط کشور افتتاح شده و مابقی نیز تا پایان دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

برادران با بیان اینکه از این تعداد ۳۰ واحد تولیدی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: ما امروز شاهد افتتاح فاز یک و ۲ و کلنگ‌زنی فازهای سه و چهار کارخانجات اسباب‌بازی سامان میلاد آسیا در اردبیل هستیم.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان سرداران جبهه تولید هستند، بیان کرد: خدمتگزاران بخش صنعت، معدن و تجارت به عنوان سربازان جبهه تولید و تلاش، در خدمت تولیدکنندگان هستند.

بازدید از واحدهای تولیدی، دیدار با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع، افتتاح واحد تولید و شرکت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل است.

براساس آمار سامانه بهین‌یاب تاکنون یک هزار و ۱۷۶ پروانه بهره‌برداری دارای اعتبار از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل صادر شده است که از این میان ۹۹۰ واحد فعال هستند.

کد خبر 60738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =