انتقال منابع یارانه ای به تولید

اگر دولت بر موضوع کنترل یارانه ها و اصلاح این سیاست نظارت بیشتری داشته باشد می توانیم منابع مالی آزاد شده از این طریق را به حمایت از صنایع تولیدی بخصوص صنایعی که تولیدات آن ها مربوط به بازارهای هدف صادرات ما هستند اختصاص داد

 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در خصوص وضعیت تجاری کشور در سال 95 به خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی اگزیم نیوز توضیح داد: خوشبختانه در سالی که گذشت تراز تجاری کشور ما نسبت سال های گذشته با تغییر مثبتی روبرو بوده است و این نشانگر بهبود وضعیت ما در این شاخص است. با این اوصاف برای سال 95 پیش بینی می شود تا با خروج از رکود و حرکت به سمت بازارهای جهانی رشد قابل ملاحظه ای را شاهد باشیم. وضعیتی که قطعا برای طرف های تجاری ما وضعیت برد-برد را به دنبال خواهد داشت.

 فاطمه مقیمی، ادامه داد: اگر بخواهیم در سال 95 بر مبنای تولید، تولید صادرات محور و حضور در بازارهای بین المللی حرکت کنیم در اولین قدم باید سلایق مربوط به طرف های خریدار را در بازارهای بین المللی شناسایی کنیم و به دنبال آن باشیم که فرصت های بدست آمده را به فرصت هایی ماندگار و نه مقطعی و گذرا تبدیل کنیم. امیدوارم با ورود هیأت های تجاری و سرمایه گذاری های مشترک شرایط خوبی برای تجارت خارجی کشور، در سال جاری رقم بخورد. وی در ادامه افزود: اگر کشور به سمت تولید و تولید صادرات محور حرکت کند، رشد مثبت تجاری ما افزایش می یابد. برای تحقق این مهم نیاز به ابزار داریم که این ابزار مسلما اشتغال را شکل داده و بیکاری را کم می کند. زمانیکه کار ارتقاء پیدا کند بحث تورم در کشور نیز کنترل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و توضیح داد: به نظر بنده در اصل وجود یارانه ها شکی وجود ندارد اما روشی که دولت برای اختصاص یارانه ها در پیش گرفته است روش درستی نیست. مهمترین اصل در زمینه یارانه ها وجود دارد کنترل واریزها است. اینکه این پول ها واقعا به حساب چه کسانی ریخته می شود؟ چطور کشوری که 80 میلیون جمعیت دارد 60 میلیون یارانه می گیرند در حالیکه هدف اصلی از هدفمندی یارانه ها دهک های خاصی از جامعه بوده است.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: اگر دولت بر این موضوع نظارت بیشتری داشته باشد می توانیم منابع مالی آزاد شده از این طریق را به حمایت از صنایع تولیدی بخصوص صنایعی که تولیدات آن ها مربوط به بازارهای هدف صادرات ما هستند اختصاص داد تا نه تنها شاهد رشد اقتصادی بوده بلکه مشکل بیکاری در کشور را نیز بهبود بخشیم.

کد خبر 6074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =