فروش ۱۱ هزار و ۱۹۱ قطعه ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا

براساس اعلام بانک مرکزی در اولین روز از مرحله سوم عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا، تعداد ۱۱ هزار و ۱۹۱ قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت ۸ میلیون و ۵۵ هزار تومان به متقاضیان فروخته شد.

به گزارش اگزیم نیوز از بانک مرکزی، عرضه ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله به صورت گواهی سپرده ناپیوسته بوده و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم به صورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف است.

براین اساس از ابتدای عرضه ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا تاکنون تعداد ۱۵۹ هزار و ۵۸۱ قطعه ربع سکه بهار آزادی به متقاضیان فروخته شده است.

مطابق شرایط عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا، تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی را خریداری کنند.

خریداران می توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس کالا، به خزانه بانک رفاه مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به بورس، به صورت فیزیکی معادل سکه‌های خریداری شده را تحویل بگیرند.

بانک مرکزی همچنین در نامه‌ای به شرکت بورس کالای ایران تاکید کرد، مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهار آزادی خزانه بانک رفاه، محاسبه شده است؛ لذا مبلغ دیگری با عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نمی‌شود.

کد خبر 60740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =