۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
تجار پراگ و مسکو در راه تهران

اتاق بازرگانی در سال جدید نیز قصد دارد با قدرت بیشتری پارادایم خود در عرصه دیپلماسی اقتصادی را ادامه دهد و هم‌چنان میزبان هیات‌های اقتصادی خارجی برای معرفی ظرفیت‌های بزرگ اقتصاد کشور باشد. طی دو هفته آینده و در روزهای پایانی فروردین ماه جاری، دو هیات بزرگ تجاری از کشورهای جمهوری چک و روسیه به اتاق تهران می‌آیند 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، طی دو هفته آینده و در روزهای پایانی فروردین ماه جاری، دو هیات بزرگ تجاری از کشورهای جمهوری چک و روسیه به اتاق تهران می‌آیند تا برای نزدیک کردن مناسبات اقتصادی با همتایان ایرانی خود به گفت‌و‌گو بنشینند.

سال گذشته، نزدیک به 20 هیات بزرگ تجاری و اقتصادی از کشورهای آلمان، اتریش، اسلواکی، جمهوری چک، روسیه، ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان، ترکیه، هند و پاکستان به اتاق تهران آمدند و مذاکرات دیپلماتیک اقتصادی با همتایان ایرانی خود را داغ کردند. در عین حال ملاقات‌ها و دیدارهای بسیاری بین سفرای کشورهای خارجی و رییس و اعضای هیات رییسه اتاق تهران برگزار شد که طی آن توافقات خوبی برای توسعه روابط در حوزه تبادل اطلاعات اقتصادی، رد و بدل کردن هیات‌های تجاری و برگزاری کارگاه‌های و دوره‌های آموزشی شکل گرفت.
اما در نخستین ماه سال جاری، ابتدا هیاتی تجاری و صنعتی از جمهوری چک که سرپرستی آن را معاون وزیر امور خارجه این کشور برعهده دارد، در روز یکشنبه 29 فروردین به اتاق تهران می‌آید. این در حالی است که سال گذشته نیز یک هیات تجاری-‌صنعتی از این کشور به اتاق تهران آمده بود که حضور دوباره هیاتی از این کشور در ایران نشانه عزم جدی بخش اقتصادی جمهوری چک برای توسعه مناسبات با ایران است. عمده فعالیت کاری هیات اعزامی جمهوری چک به ایران در سال 95، در بخش صنایع و تجهیزات معدنی، مخابرات، انرژی و خدمات مالی و بیمه است.
به فاصله دو روز پس از حضور هیات تجاری- صنعتی جمهوری چک در اتاق تهران، تجار و صنعتگران منطقه اورال روسیه به پارلمان بخش‌خصوصی پا می‌گذارند و دیدار با فعالان اقتصادی ایران را بار دیگر تازه می‌کنند. اوایل سال گذشته نیز یک هیات اقتصادی از منطقه اورال روسیه در سفر به ایران از اتاق تهران بازدید کرد.
ریاست هیات اعزامی اورال روسیه به ایران را فرماندار استان سِوِردْلوفسک این منطقه برعهده دارد و این در حالی است که دامنه فعالیت کاری این هیات نیز بسیار گسترده است. در هیات اقتصادی اورال روسیه، نمایندگانی از بخش‌های صنعتی و تجاری این منطقه از جمله در حوزه ماشین‌آلات صنعتی و معدنی، دکل‌های حفاری، نفت و پتروشیمی، فناوری اطلاعات و تجهیزات الکترونیکی، صنایع بهداشتی و دارویی، گردشگری و جواهرات در این هیات حضور دارند.
نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و اورال روسیه، روز سه‌شنبه 31 فروردین ماه جاری در محل اتاق تهران برگزار می‌شود.
فعالان اقتصادی عضو اتاق تهران می‌توانند برای حضور در این گردهمایی‌ها و مذاکره مستقیم با همتایان خارجی، از طریق سایت اتاق و به طور آنلاین ثبت‌نام کنند. برای حضور در این نشست‌ها و مذاکره با فعالان اقتصادی خارجی ثبت‌نام الزامی اما رایگان است.

کد خبر 6082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =