تولید موتورسیکلت در کشور ۸۹ درصد افزایش یافت

شرکت‌ها و کارخانجات موتورسیکلت‌سازی کشور از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۳۷۳‌هزار و ۶۶۲ دستگاه انواع موتورسیکلت تولید کردند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ (تولید ۱۹۸ هزار و ۸۷ دستگاه) رشد ۸۹ درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، در سال ۹۹ تعداد ۱۵۰ هزار و ۶۸۱ دستگاه، در سال ۹۸ تعداد ۸۷ هزار و ۱۹۹ دستگاه، در سال ۹۷ تعداد ۸۶ هزار و ۳۵۵ دستگاه و در سال ۹۶ تعداد ۸۷ هزار و ۷۰۹ دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده بود.

ارتقا عمق داخلی‌سازی محصولات تولیدی توسط تولیدکنندگان و دستیابی به بُن‌سازه (پلتفرم) مشترک بومی در خصوص مدل‌های پُرفروش موتورسیکلت و دوچرخه، به عنوان راه حلی موثر به‌منظور افزایش تولید، کاهش ارزبری، کنترل قیمت و رسوب دانش فنی طراحی و ساخت موتورسیکلت بر اساس نیاز مصرف کنندگان داخلی، از سوی کارشناسان عنوان می‌شود.

با توجه به تکالیف قانونی از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های فرسوده به‌منظور بهبود کیفیت هوا و نیز هدفگذاری برای دستیابی به فناوری‌های پیش‌روی صنعت موتورسیکلت، تولید، عرضه، اقتصادی‌سازی و ترویج استفاده از موتورسیکلت‌های برقی جزو برنامه‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تولیدکنندگان موتورسیکلت است.

امروز و در دسته موتورسیکلت‌های پُرتیراژ، به‌جز موتور (Engine) که از خارج از کشور تامین می‌شود، در سایر اجزا و قطعات متشکله بیش از ۶۰ درصد داخلی‌سازی محقق شده است.

صنعت موتورسیکلت ایران متشکل از ۴۴ کارخانه تولیدی است که با ۱۶ هزار نفر نیروی کار مستقیم و بیش از ۸۰ هزار نفر نیروی کار غیرمستقیم فعالیت می‌کند.

تولید موتورسیکلت در کشور ۸۹ درصد افزایش یافت

تولید موتورسیکلت در کشور ۸۹ درصد افزایش یافت

کد خبر 60821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =