رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگان صنایع دستی، محصولات باغی و خرما برداشته شد

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ اعلام کرد که در راستای حمایت از صادرکنندگان صنایع دستی، محصولات باغی و خرما، رفع تعهد ارزی به عنوان یکی از موانع سرعت بخشی صادرات، در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برداشته شده است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «شب گذشته و در شیفت سوم بررسی بودجه ۱۴۰۲ در ‌کمیسیون تلفیق، مصوبات حمایتی برای صادر کنندگان و تولید کنندگان داشتیم.

یکی از مصوبات، حمایت از صادرکنندگان صنایع دستی، محصولات باغی و خرما بود که تعهدات ارزی صادرات برای این محصولات ارز آور به عنوان یکی از موانع سرعت بخشی صادرات، برداشته شد.

در مصوبه دیگر، دولت، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی مکلف شدند یک درصد از بودجه درآمدی خود را جهت حمایت از هم‌افزایی و ارتقای فعالیت ها و تولیدات فرهنگی، اجتماعی و قرآنی هزینه کنند که نقش بسزایی در افزایش کمی و کیفی تولیدات فرهنگی کشور خواهد داشت.»

بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در دستور کار کمیسیون تلفیق است و این کمیسیون با برگزاری جلسات سه شیفت در حال بررسی مفاد لایحه بودجه است تا در اسرع وقت گزارش کمیسیون جهت بررسی در دستور کار صحن مجلس قرار گیرد.

کد خبر 60865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =