واردات ۴.۶ میلیون تن نهاده دامی به کشور از بندر امام

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از واردات بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ تن نهاده دامی به وسیله ۷۱ فروند کشتی اقیانوس پیما به کشور از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۷ فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه مجتمع بندری امام خمینی در انتظار تخلیه هستند.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، حمید بدوی در خصوص آخرین وضعیت واردات نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ فروند کشتی اقیانوس پیما بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ تن نهاده دامی را داخل کشور وارد کرده‌اند.

وی افزود: این میزان نهاده دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور خریداری شده و به وسیله این کشتی‌های اقیانوس پیما وارد کشور و در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: از این میزان نهاده دامی تخلیه شده در بندر امام، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی به وسیله کامیون و قطار باری به سایر نقاط کشور ارسال و بقیه آن نیز در حال حمل است.

بدوی عنوان کرد: نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا، جو دامی، ذرت و دانه روغنی سویا است که از کشورهای برزیل، هندوستان، رومانی، صربستان و اوکراین خریداری شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان ادامه داد: در حال حاضر ۷ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل ۴۶۵ هزار تن نهاده دامی در لنگرگاه مجتمع بندری امام خمینی (ره) هستند که تا پایان امسال با رفع مسایل ارزی و اسنادی محموله آن‌ها تخلیه خواهد شد.

وی افزود: امسال بخش مهمی از واردات نهاده‌های دامی توسط شرکت‌های بخش خصوصی در بندر امام وارد کشور شده و بخش دیگر آن نیز توسط شرکت‌های دولتی به منظور کنترل شرایط و تامین نیاز انجام شده است.

کد خبر 60905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =