جلسه ارزی مجلس با حضور نمایندگان دولت فردا برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس فردا - سوم اسفند - برای بررسی بازار ارز جلسه غیرعلنی دارد که از معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در این نشست دعوت شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، محمدرضا پورابراهیمی روز سه شنبه با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس برای بررسی موضوعات ارزی گفت: با توجه به اهمیت مباحث ارزی در اقتصاد کشور و نوسان های اخیر در این بخش، این جلسه برگزار شد و تعدادی از نمایندگان دیدگاههای خود را در این زمینه بیان کردند.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس هم گزارش و پیشنهادهای خود را در این جلسه مطرح کرد، گفت: اعتقاد ما بر این است، با توجه به مولفه و متغیرهای اقتصادی کشور، وضعیتی که ما در فضای بازار غیررسمی ارز داریم با متغیرهای واقعی اقتصادی همخوانی ندارد و این موضوع قابل مدیریت است.

پورابراهیمی با بیان اینکه پیشنهادهای مجلس در این خصوص به دولت و رئیس جمهور ارایه شده است، افزود: دیروز نیز جلسه ای در این زمینه با معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم و به نظر می رسد، مبنای تصمیم‌گیری بانک مرکزی باشد تا بتواند التهاب در بازار را کاهش دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس با تاکید بر همکاری دولت و مجلس برای تصمیم واحد در حوزه ارز، گفت: امکان کاهش التهابات ارزی وجود دارد امیدواریم در چند روز آینده توافق جدیدی در ارتباط مباحث ارزی کشور مبنای عمل قرار گیرد.

وی ادامه داد: مجلس هم به دلیل ضرورت رصد اتفاقاتِ ارزی در کشور، وقت کافی برای این موضوع گذاشته تا رویکردهای اجرایی که مبنای تصمیمات علمی و تجربی سنوات گذشته است، التهابات ارزی را به حداقل برساند.

کد خبر 61084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =