تاکید بر گسترش همکاریهای بازرگانی ایران و رومانی

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست در نشستی با تجار ایرانی مقیم رومانی ضمن تشریح روند های جاری در تجارت کشورهای عضو اتحادیه اروپا با کشورمان بر گسترش و ارتقای همکاری های تجاری بین ایران و رومانی تاکید کرد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سفارت ایران در رومانی، حمید معیر روز سه شنبه در این ملاقات که در سفارت کشورمان در بخارست انجام شد درخصوص ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و همچنین زمینه ها و فرصت های کار دو جانبه با رومانی در دوران پساتحریم اشاره کرد.
سفیر ایران در بخارست همچنین به این نکته اشاره کرد که در دوران پساتحریم و پس از اجرای برجام، فعالیت های اقتصادی دوجانبه و بین المللی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها به طور عمده بر محورهای تشویق سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در داخل کشور، انتقال فن آوری های نوین به داخل کشور و سرمایه گذاری مشترک داخلی و خارجی جهت تولید کالاهای با برندهای معروف و معتبر دنیا در ایران استوار است. 
تاجران ایرانی مقیم رومانی نیز دراین ملاقات آمادگی خود را جهت ارتقای همکاری های اقتصادی رومانی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.
حاضرین در این نشست ضمن ابراز رضایت از رشد 110 درصدی حجم مبادلات جمهوری اسلامی ایران و رومانی در 9 ماهه نخست سال 2015 نسبت به مدت مشابه سال قبل، امکانات دو کشور را جهت ارتقای هر چه بیشتر این مبادلات در آینده و به ویژه بعد از اجرای کامل برجام کاملا مناسب دانسته و بر لزوم تلاش بیشتر تجار ایرانی و رومانیایی در تحقق وضعیت مطلوب تر همکاری ها تاکید کردند.
جمهوری اسلامی ایران و رومانی روابط دوستانه و سنتی دارند و مقامات طرفین برای گسترش و ارتقای همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی و تجاری ابرازعلاقمندی کردند.
هیات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران در اواسط آبان ماه امسال که به ریاست مسعود خوانساری در رومانی بسر می برد با ساردین دیمیتیو رییس اتاق بازرگانی و صنایع بخارست در باره توسعه همکاری های دو کشور گفت و گو و تبادل نظر کردند.
رییس اتاق بازرگانی و صنایع بخارست در آن دیدار به علاقمندی این اتاق نسبت به احیای همکاری های اقتصادی با کشورهای منطقه خاورمیانه به ویژه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و دیدارهای انجام شده هیات ایرانی در بخارست در این زمینه را نقطه عطفی در بهبود روابط اقتصادی و تاریخی دو کشور دانست. 

کد خبر 611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =