تشكیل كنسرسیوم گردشگری منطقه آزاد قشم با پنج كشور

قشم- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: كنسرسیوم مشترك گردشگری بین این منطقه و كشورهای روسیه، فرانسه، چین، ایتالیا و آلمان در جهت هماهنگی و توسعه گردشگری تشكیل شد

حمیدرضا مومنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، هدف اصلی از تشكیل این كنسرسیوم را توسعه بخش گردشگری خارجی قشم اعلام كرد.
وی با بیان اینكه نخستین جلسه این كنسرسیوم در مسكو برگزار و مذاكرات اولیه برای راه اندازی سازمان اجرایی این كنسوسیوم انجام شده است، اظهار كرد: در ادامه یك شركت در منطقه آزاد قشم ثبت می شود تا مراحل اجرایی كار با مشاركت بخش خصوصی آغاز شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآوری كرد: در چارچوب ماموریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای جذب یكصد هزار گردشگر خارجی به این جزیره، از سال گذشته تاكنون در سه نمایشگاه گردشگری چین، ایتالیا و مسكو شركت كرده ایم.
مومنی با اشاره به كسب مقام نخست نمایشگاه گردشگری مسكو توسط این سازمان، ادامه داد: بی شك اجرای این راهبرد می تواند قشم را در جذب حداكثری گردشگران خارجی یاری كند.
وی با بیان اینكه زیرساخت های گردشگری جزیره نیز برای تحقق اهداف یاد شده توسعه می یابد، اظهار كرد: در چارچوب توسعه گردشگری تاریخی نیز بر اساس توافقنامه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در هشت نقطه از این جزیره هشت اكوكمپ ساخته می شود.
مؤمنی بهره برداری از پیست موتورسواری و به دنبال آن طراحی و ساخت پیست ماشین سواری را از دیگر برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه گردشگری در سال جاری اعلام كرد.
وی با اشاره به برنامه ریزی جهت راه اندازی ایرلاین اختصاصی قشم نیز گفت: نیمه نخست سال 95 با همكاری ایرلاین كانادایی و با اجاره به شرط تملیك هواپیما، ایرلاین قشم را راه اندازی می كنیم.
جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یك هزار و 500 كیلومتر مربع وسعت، شامل 135 كیلومتر طول و عرض متوسط 14 كیلومتر در جنوب كشور و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 كشور جهان بزرگتر است. 
این جزیره با داشتن ظرفیت های مهم در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری از جمله نخستین ژئوپارك بین المللی خاورمیانه از امتیاز ویژه در اقتصاد و گردشگری كشور برخوردار است و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است كه مقصد خود را بازارها و دیدن جاذبه های طبیعی این جزیره انتخاب می كنند.

کد خبر 6110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =